Els basars xinesos, crear la marca «Girona» i els horaris europeus són les preocupacions del comerç gironí

El sector reclama més implicació de l'administració, segons un estudi de Pimec

Segons el president de Pimec Comerç Girona, Josep Massegur, «la pretensió és que aquest document signifiqui un primer pas cap al disseny d'un nou model consensuat entre el sector públic i el privat». Al seu parer, els resultats de l'estudi indiquen que per mantenir la particularitat de cada zona i territori s'ha de realitzar un treball previ d'àmbit local i comarcal en què hi participin tots els agents. Per això, ja es treballa en la creació de taules sectorials a àmbit comarcal i també comissions de treball de caire més temàtic.

De l'estudi es desprèn que una de les preocupacions del sector és la proliferació de basars xinesos i, en general, de comerços de nouvinguts. Segons Marta Julià, directora de Pimec Comerç Girona, «cal una aposta per la normalització per evitar que apareguin locals que trenquin les normes de comercialització i d'imatge, sense cap control ni regulació prèvia dels ajuntaments».

Un altre dels punts del document és la implantació dels horaris europeus. «El comerç ha de ser conscient de la importància del turisme com a punt de negoci i això implica adaptar els horaris a les seves necessitats», va dir Julià. I va posar com exemple Palamós, on els comerços del centre obren al migdia els dies que arriben vaixells turístics. O la prova pilot que es va fer a la zona de l'entorn del museu Dalí de Figueres. Pimec sosté que la racionalització d'horaris també hauria de permetre una millor conciliació de la vida laboral i familiar, una major motivació del personal i un augment de la productivitat.

D'altra banda, el sector també demana que les administracions creïn una entitat única que faci d'interlocutora amb el sector i agilitzi els tràmits burocràtics. «També cal una clara conscienciació de les administracions vers el paper importantíssim del comerç als centres urbans i de la necessitat de potenciar les associacions de comerciants», va assenyalar Massegur.

Finalment, un altre interès comú és crear una marca «Girona» que identifiqui el comerç de la demarcació però que no exclogui la diversitat del territori. « Per un costat tenim la marca Costa Brava, la marca Pirineus, les marques municipals i els productes autòctons. Tot això ho hauríem d'englobar en una sola marca i faríem un territori molt més atractiu», va acabar dient Massegur.

Consell, a la Garrotxa

JORDI CASAS

Turisme Garrotxa va presentar ahir el consell consultiu que ha creat amb l'objectiu que contribueixi amb l'ens públic i privat que aglutina tot el sector a definir les estratègies en matèria de turisme a la comarca. Presidit pel president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona, el consell està integrat per disset representants qualificats del sector turístic garrotxí tant públics com privats. En el marc de la primera reunió d'aquest consell, Espona va destacar la suma d'esforços entre els sector públic i privat de la qual, sempre segons ell, la Garrotxa és un exemple. Espona hi va afegir que el nou ens ha de ser un espai no solament de contacte, sinó també i sobretot d'opinió i contrast per millorar les estratègies turístiques. El nou consell està obert a la participació d'altres persones expertes segons el tema que es tracti.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.