Ryanair rep la meitat de les queixes de consumidors contra companyies aèries

Consum inspeccionarà la contractació de viatges per internet a causa de l'augment de reclamacions

El director de l'ACC, Jordi Anguera, ha explicat que la campanya es posa en marxa pel fet que el transport aeri és el segon sector que més reclamacions va provocar l'any passat, per darrere de la telefonia, amb 1.783 queixes. Els principals problemes que van exposar els usuaris en les seves denúncies són retards, cancel·lacions de vols, problemes amb l'equipatge o el cobrament d'impostos indeguts. D'aquesta manera, les reclamacions contra el transport aeri van ser l'any passat un 16,7% del total. Anguera hi ha afegit que la crisi econòmica ha fet disparar el nombre de consultes, reclamacions i denúncies dels consumidors, malgrat que ha estat un any en què no hi ha hagut grans crisis de consum, com per exemple la vaga de l'aeroport de Barcelona l'any 2006 i l'apagada elèctrica del 2007.

Pel que fa a les 700 reclamacions contra les companyies aèries que ha rebut l'ACC al llarg d'aquest any, un 21% es van presentar pel cobrament indegut de la facturació de l'equipatge o de comissions per l'ús de targetes de crèdit, un 15,9% per la pèrdua d'un vol, un 14,1% per la cancel·lació d'un vol, un 13,5% per retards, un 11,7% per pèrdues o trencament d'equipatge i un 10,5% per insatisfacció en el tracte.

El director de l'ACC ha admès que algunes companyies aèries i altres empreses que venen bitllets d'avió per internet han introduït un sistema tarifari complex que fa que l'usuari no sàpiga, en molts casos, quin és el preu final que haurà de pagar. Des de l'Agència de Consum de Catalunya s'ha indicat que quan s'ofereix el preu d'un viatge ha de ser el preu final i que no es poden cobrar ni l'IVA, ni les despeses de gestió ni l'equipatge ni cap altre concepte.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.