El conseller Huguet fa una crida a l'autoestima per promoure l'enoturisme

Diu que el Penedès ha de ser capaç de vendre qualitat i identitat si vol deixar de ser una «marca blanca»

La conservació del paisatge com a patrimoni clau per promoure el turisme, la capacitat d'aprofitar aquest paisatge per generar desenvolupament econòmic sostenible i la promoció de la identitat del poble que acull els turistes són les tres claus que ha de complir un territori per posar en marxa un projecte de turisme sostenible. Aquest és l'objectiu que, pel conseller Huguet, hauria de perseguir el Penedès. «Ara és el moment de fer un pas endavant», va dir ahir Huguet en l'acte que es va celebrar a l'auditori de la seu central de Caixa Penedès –al Fòrum Berger Balaguer–. El Penedès ja té el producte. En aquesta afirmació hi van coincidir tots els assistents. L'alcalde de Vilafranca, Pere Regull, va dir que el Penedès té «la cultura, la història, el paisatge i el vi» i la projecció de tot plegat ha de permetre rellançar el Penedès al mercat turístic. I el conseller Huguet va insistir que en el cas de l'enoturisme «el suplement intangible és la història que hi ha a l'entorn del vi». Per a ell, «els cellers i els museus han d'explicar històries humanes» perquè la història familiar és la que posa la petjada, és la que marca la diferència entre les ampolles. El conseller es va posar a disposició de la comarca per ajudar en el procés fins a arribar a posar en marxa un paquet turístic sostenible basat en la vinya i el vi amb qualitat i identitat.

Per fer-ho, però, els productors hauran de fer un canvi de mentalitat. Els cellers, les cooperatives, els elaboradors han de decidir què volen vendre, en quines condicions ho volen fer i si volen obrir els caps de setmana. Només donant resposta a aquestes preguntes es podrà decidir obertament l'aposta a fer. Huguet va recordar que, fins i tot, en el mercat de la restauració els vins de les denominacions d'origen catalanes estan en inferioritat de condicions a les cartes. Per això, és fonamental que els elaboradors catalans i, en aquest cas, penedesencs siguin capaços de vendre un estil de vida, una cultura, unes tradicions, una música acompanyant aquella ampolla de vi. «Hem d'empaquetar l'economia de la identitat», va dir el conseller, per demanar a tots els actors la seva implicació.

Precisament, durant l'acte de cloenda el president de Caixa Penedès, Josep Colomer, va demanar als assistents al Meeting Internacional de les Rutes del Vi que s'adonin de la importància de consumir productes nostres. I també en la mateixa línia es va expressar la presidenta del Patronat de Comerç i Turisme de Vilafranca del Penedès, Maria Dolors Rius, que va recordar també la reflexió del president del Patronat de Turisme de l'Alt Penedès, Lluís Valls. Tots dos consideren necessari que els penedesencs se sentin orgullosos del territori i del producte que poden oferir.

La jornada d'ahir del segon Meeting Internacional de les Rutes del Vi va deixar un bon sabor de boca entre els assistents, ja que va obrir les portes a conèixer els projectes turístics que s'han creat en altres indrets del món a partir dels productes propis de cada territori.

El Vijazz obre les portes amb empenta

La quarantena d'expositors que ahir a la tarda van obrir les portes a la fira de vins i caves del Penedès són la prova, per als polítics locals i de la comarca, que hi ha la voluntat de fer front a la situació econòmica. L'esforç dels petits elaboradors es va veure compensat ja el primer dia de la fira amb una bona afluència de públic. L'alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull, va inaugurar la fira acompanyat dels representants de la comarca i el sector i Jordi Cuyàs, en representació de la conselleria d'Innovació, Universitats i Empresa. Per Regull és clau que els mitjans i petits empresaris del Penedès prenguin consciència del potencial que hi ha a la comarca i que Vilafranca sigui capaç de capitalitzar un pas endavant del sector per incentivar un nou mercat que està per descobrir. Durant el cap de setmana la fira de vins i caves anirà acompanyada de música i iniciatives culturals relacionades amb la cultura del vi per atraure el públic de la comarca i de fora mentre el sector busca una marca que unifiqui i uneixi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.