Impulsen un programa per dinamitzar el comerç de Girona i Figueres

Millorar el posicionament de les zones comercials urbanes i la seva competitivitat i facilitar un marc de treball conjunt entre l'administració i el sector privat. Aquest és l'objectiu d'un programa que ha impulsat la direcció general de Comerç de la Generalitat a Girona i Figueres i que ahir es va presentar en els dos municipis. La directora general de Comerç, Gemma Puig, va explicar que durant el primer any es fa una diagnosi i es destinen uns 40.000 euros de suport, a més del pagament de l'estudi, als quals s'afegeixen les aportacions dels ajuntaments i dels comerciants. Durant el segon any, la part pública i privada fan aportacions al 50%, i cada any el percentatge d'aportació públic es redueix.

Aquest programa s'adreça a les zones que concentrin més de 400 establiments comercials i de serveis i un requisit és que l'associació de comerciants aglutini més de 200 socis. Per mitjà d'un conveni de col·laboració, es porta a terme un treball que permeti consolidar el projecte de dinamització.

Segons es va destacar durant la presentació, els resultats han de permetre que la zona pugui ser «d'excel·lència comercial». Un dels reptes és la conscienciació del sector sobre la importància d'associar-se per aconseguir els diversos objectius que es proposin.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.