La CE publica un decàleg del passatger

La Comissió Europea ha publicat un decàleg per recordar als viatgers els seus drets i obligacions amb vista a les vacances d'estiu i animar-los a reclamar en cas d'incompliment de les normes per part dels operadors.

El comissari europeu de Transports, Antonio Tajani, es va referir a les reserves de bitllets per internet i va reclamar que el preu total ha d'aparèixer «clarament indicat» en la primera pàgina consultada per realitzar la compra. Els passatgers que comprin un bitllet «tot inclòs» han de comprovar què inclou el preu i tenen dret a exigir tots els detalls a l'operador que organitzi el viatge.

Tajani també va comentar que, en cas d'anul·lació d'un vol sense avís previ, el passatger té dret a reclamar un itinerari alternatiu o una indemnització d'entre 125 o 600 euros, en funció de la distància del viatge.

A més, la companyia aèria ha d'informar del motiu de l'anul·lació i, si l'espera s'allarga, ha de fer-se càrrec de l'allotjament dels viatgers, les dietes i el transport entre l'aeroport i l'hotel. Si l'equipatge resulta danyat o extraviat, es pot obtenir una compensació màxima de 1.100 euros sempre que la reclamació es presenti en el termini d'una setmana en cas de danys o de 21 dies en cas de pèrdua.

La CE va explicar que una companyia no pot denegar l'accés a un passatger per sospita de contagi de la grip A sense la decisió d'una autoritat sanitària o un dictamen mèdic, i va subratllar que, si això passés, la legislació comunitària preveu el reemborsament del bitllet o un itinerari alternatiu i, a més, una indemnització.

Els passatgers amb mobilitat reduïda tenen dret a rebre assistència especial gratuïta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.