Tortosa oferix informació turística dels seus monuments a través del mòbil

L'Ajuntament ha senyalitzat una trentena d'edificis històrics i ha posat en marxa una web pròpia de l'àrea de Turisme

El plafó informatiu de davant del Mercat Municipal de Tortosa és un dels 27 que ja s'han instal·lat –en total es preveu senyalitzar 36 monuments– i s'hi llegeix que és un edifici del segle XIX i d'estil eclèctic. Aquest plafó té el número 25, i navegant amb el nostre telèfon mòbil podem accedir a la nova web de l'àrea de Turisme de l'Ajuntament i obtenir dades més concretes, com ara que va ser dissenyat per Joan Torras i Guardiola, conegut com a l'Eiffel català i que va ser construït a l'antiga llera del riu Ebre, entre els anys 1884 i 1887. A més, a tota aquesta informació s'hi podrà accedir en quatre idiomes diferents: català, espanyol, anglès i francès. Es tracta d'una iniciativa semblant a la que fa uns mesos es va implantar a Reus i que, segons el regidor de Turisme, Ricard Forés, «és una senyalització a que està a l'alçada d'una ciutat monumental». El projecte ha costat 29.535 euros i l'ha dut a terme l'empresa ABS. Entre d'altres, s'han senyalitzat monuments com ara la catedral, els Reials Col·legis, l'església de Sant Domènec –tots al nucli antic–, però també altres edificis més allunyats del nucli històric com ara l'església del Roser, a Ferreries, o l'antiga Clínica Sabater, a l'eixample tortosí. Toni Balada, de l'empresa ABS, destacava la resistència dels plafons d'acer inoxidable i també el fet de no haver hagut de foradar cap dels edificis monumentals, ja que s'ha decidit clavar els plafons a terra sense tocar en cap moment les façanes.

Valorar Tortosa

«Tenim una web a l'alçada de les que tenen les grans ciutats turístiques.» Així de contundent es va mostrar ahir el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Tortosa, Ricard Forés, en la presentació de la plana web de l'àrea de Turisme. Dissenyada per les empreses Empàtica.net i Saeta.net, la web ha costat 8.426 euros i, com la nova senyalització turística, ha tingut el suport del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Es tracta d'una nova eina que intenta «posar-se a la pell» del turista i donar-li tota la informació necessària: com pot arribar al lloc, on pot dormir, on pot menjar i què pot fer. També és possible baixar-se plànols i díptics sobre les principals activitats i trobar informació complementària sobre els parcs naturals dels Ports i el Delta o de la via verda del Baix Ebre i la Terra Alta. A més, també es podran fer reserves directes als hotels i altres allotjaments de la ciutat. El més nou és que s'està treballant en la recreació en tres dimensions dels monuments de la ciutat per penjar-los al Google Earh, tal com ho fan les principals capitals turístiques. «Això ens donarà notorietat», va dir Forés.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.