la contra

Nou hotel on neix la Diagonal

La cadena hotelera tarragonina SB Hotels inaugura al número zero de l'avinguda Diagonal el seu cinquè hotel, el segon a Barcelona, batejat (justament) com a Diagonal Zero

Dispensador de gel a totes les plantes on hi ha habitacions, servei de traductors i hostesses, jacuzzi al bell mig de l'habitació, servei d'atenció a animals de companyia i servei de guia turística i assistent de compres, per citar alguns dels seus serveis. El grup hoteler SB Hotels (del grup residencial Subirats Berenguers, amb orígens a Tortosa i seu social a Tarragona) ha obert al número zero de l'avinguda Diagonal de Barcelona el seu cinquè hotel, el segon que té a Barcelona i que està cridat a convertir-se en la nau capitana de la companyia.

Bevent directament de les fonts del model hoteler nord-americà, el Diagonal Zero vol oferir un servei de luxe assequible, segons explica el director de l'establiment i del negoci hoteler del grup, Diego Piedra, i repeteix també Gerard Subirats, vicepresident de la divisió SB Hotels. «Un luxe que es fa palès amb els materials, els ambients i el tracte», diu Subirats, «i amb tècniques i preus més assequibles», segons apunta Piedra. L'imponent edifici, de 17 plantes d'alçada i 262 habitacions (de les que 247 són dobles i 13 són Jacuzzi Suite, amb una immensa banyera rodona al mig de l'estança, decorada seguint la tècnica de la cromoteràpia), ha suposat una inversió de 84 milions d'euros i es va obrir al públic ja al mes d'abril, encara que va ser ahir quan es va inaugurar oficialment. Durant aquest temps, segons explica el seu director, ha funcionat «molt millor del que s'esperava, i s'han superat amb escreix les expectatives».

A la primera planta, es destinen 800 m² a set salons destinats especialment al turisme de negocis i al de congressos. De la planta 2 fins a la planta 12 es distribueixen 225 habitacions De Luxe, a més d'onze Jacuzzi Suites. Les plantes 13 i 14 allotgen 22 habitacions Executive Club SB i dues Jacuzzi Suite més, i a la planta 15 s'estenen dues suites excepcionals, la Mediterrani, de 55 m² i la Mare Nostrum, de poc menys d'aquestes dimensions. Són les habitacions més cares de la casa, per les que s'han arribat a pagar fins a 390 euros la nit durant l'etapa de llançament de l'hotel, i ahir no es podien visitar perquè ja estaven ocupades.

Malgrat que està situat en una cruïlla única, al punt on neix l'avinguda Diagonal des del mar, i en un punt especial per als negocis (a escassos metres del Centre de Convencions Internacional de Barcelona i del recinte del Fòrum), l'hotel no aspira només a captar el turista de negocis sinó també el que va a Barcelona per turisme i oci. En aquest sentit, ha incorporat una botiga d'alimentació amb delicadeses gastronòmiques i vinícoles, un spa dedicat al relax (amb hammam, sauna finlandesa, jacuzzi, llits d'aigua, dutxes temàtiques i fonts de gel) i un restaurant «amb menús saludables i amb una carta que posa l'accent en la traçabilitat i en els productes elaborats pels productors de casa nostra», segons Subirats. I malgrat voler recuperar l'essència de les coses i del luxe mateix, o justament per això, l'hotel està dotat amb els darrers serveis tecnològics, com ara aplicacions domòtiques a les habitacions i equip d'àudio d'alta fidelitat, DVD i ordinador personal.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.