Els desocupats podran renovar la demanda de treball en caixers automàtics

El Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), dependent de la Generalitat, obrirà més de 191 punts d'autoservei, una espècie de caixers automàtics que permetran als desocupats fer gestions sense necessitat de passar per la finestreta, com renovar la seva demanda d'ocupació o demanar algun certificat. Aquests particulars caixers començaran a funcionar a partir de la setmana que ve a les oficines del SOC a Lleida i a Girona, després que aquesta setmana hagin començat a estar operatius a les oficines del SOC a Barcelona i a Tarragona.

La posada en marxa d'aquest nou servei pretén estalviar temps als desocupats i millorar l'atenció que reben; al mateix temps, s'allibera personal del SOC per donar una atenció més personalitzada als desocupats que ho necessitin. Prèviament, s'ha dut a terme una prova pilot en cinc d'aquestes oficines repartides a tot Catalunya des del dia 1 d'agost. Des de la setmana que ve i fins al mes d'octubre, quan s'hauran instal·lat tots els punts d'autoservei previstos, diverses persones informaran del funcionament d'aquestes màquines als usuaris que s'animin a utilitzar-les.

A més de renovar la demanda d'ocupació, els caixers permetran consultar informació sobre les prestacions generals del servei, donar-se d'alta, imprimir sol·licituds, certificats i informes relacionats amb el SOC o l'antiguitat de la demanda, amb la qual cosa els desocupats podran estalviar-se moltes de les cues que fins ara havien de fer per realitzar aquest tipus de tràmits. Encara que en un principi s'havia pensat que es pogués sol·licitar informació sobre els cursos que ofereix el SOC, finalment aquesta aplicació ha estat descartada per la quantitat de temps que suposa fer aquesta gestió i el col·lapse que implica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.