Els comerços de Salou fidelitzen poc els clients residents al municipi

L'Observatori del Comerç de Salou, creat recentment a l'Ajuntament, ha fet públic ja el seu primer informe socioecònomic del teixit comercial del municipi. El document fa una descripció de l'estat actual del sector a la població i detecta que els establiments salouencs depenen massa del consumidor estranger. Així, segons les dades fetes públiques, tan sols es fidelitza poc més del 10% de la població, i la capacitat d'atracció de consumidors dels municipis limítrofs és molt baixa (un 0,6%). Per tant, els comerços centren la seva oferta en la temporada turística. Els visitants que rep llavors la població, però, busquen una oferta comercial econòmica i de poca qualitat.

Segons el mateix estudi, el sector comercial i de serveis és el que sustenta l'economia de Salou, tant en creació d'ocupació com en valor afegit brut. Pel que fa a la realitat sociològica del municipi, l'informe subratlla que el 42% dels habitants censats són d'origen estranger, especialment senegalesos, una comunitat que es dedica principalment al sector comercial. A més, la població autòctona presenta un nivell baix d'instrucció.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.