La UE crea un carnet per punts pesquer amb què a la cinquena infracció es retirarà per sempre la llicència

També es podran treure els fons europeus als estats que no vigilin les flotes

El carnet per punts pesquer funcionarà a l'inrevés que el dels conductors de vehicles: al pescador, armador o oficial que incompleixi les regles se li sumaran punts. i quan arribi a una determinada quantitat serà penalitzat amb la retirada de la llicència. La puntuació apareixerà en el registre del país de pavelló del vaixell afectat.

La UE ha acordat que l'infractor rebrà diversos avisos si arriba a un determinat nombre de punts i que en cadascun se li retirarà el permís temporalment, i que a la cinquena amonestació la supressió de la llicència serà definitiva. En el primer advertiment la retirada del permís serà de dos mesos; en el segon, de quatre; en el tercer, de vuit, i en el quart, d'un any.

Aquest règim entrarà en vigor sis mesos després que la CE i els experts dels estats membres n'acordin –en un comitè de gestió– els aspectes tècnics, un fet que segons diverses fonts es produirà probablement l'any 2011. Els governs no van assolir un acord per igualar l'import de les sancions mínimes en l'àmbit pesquer: la CE va proposar multes d'entre 5.000 i 300.000 euros, però molts països van impedir que la idea tirés endavant perquè consideren que correspon als jutges acordar l'import de les sancions.

Una part de la nova regulació entrarà en vigor l'any que ve, però moltes mesures no s'aplicaran fins al 2011, com havia reclamat el govern espanyol. La ministra del Medi Rural i Marí, Elena Espinosa, va manifestar que el nou reglament és «equilibrat i recull la major part de les demandes espanyoles». L'espanyol va ser un dels estats que més suport van donar a les propostes de la CE, a les quals s'han oposat els armadors europeus –representats per Europesca–, però que han estat aplaudides pels ecologistes.

Més diaris electrònics

La UE també ha aprovat ampliar el requisit del diari electrònic, perquè sigui obligatori en els vaixells que tinguin més de 12 metres d'eslora (ara és a partir de 15 metres). No obstant això, segons el comissari europeu de Pesca, Joe Borg, hi podrà haver excepcions per a determinats vaixells d'entre 12 i 15 metres amb recorreguts curts a l'hora de pescar. La UE ha acordat, així mateix, incrementar les inspeccions als ports, en el transport i als punts de venda del peix, i canviar els marges de tolerància d'error que poden admetre's quan es declaren les captures.

Per l'oposició dels països del nord, no es restringirà amb quotes la pesca recreativa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.