Les peixateries unifiquen des d'ahir l'etiquetatge dels productes frescos

Unes dues mil peixateries catalanes utilitzaran unes etiquetes per informar sobre les característiques i el preu dels productes frescos que posen a la venda. El nou sistema d'informació, començat a aplicar ahir i elaborat de manera conjunta pel Gremi de Peixaters i l'Agència Catalana del Consum (ACC), facilita als establiments complir correctament la normativa europea, a la qual fins ara només s'ajustaven un trenta per cent dels botiguers minoristes, i unificar la informació que s'ofereix al consumidor. La nova etiqueta recull el nom comercial del producte, el mètode de producció, la zona de captura, la manera de presentació del peix i el preu.

Segons un estudi previ elaborat per l'ACC, la majoria de les peixateries ja informaven correctament d'aspectes com ara el nom del producte i el preu, però només un trenta per cent oferien també la informació sobre la zona de captura o la forma de presentació, tal com exigeix la normativa comunitària.

Les etiquetes han generat diferents reaccions entre els venedors, alguns dels quals han criticat que són massa grosses, mentre que d'altres es queixen que la iniciativa només s'apliqui entre les peixateries.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.