«Of time and the city», de Terence Davies, premi Ciutat de Reus del Memorimage

El documental produït exclusivament amb material d'arxiu retrata i analitza la transformació de Liverpool

Anna Marquès, directora del festival Memorimage es va declarar «especialment encantada amb el veredicte del jurat». Va qualificar de «molt assenyada la decisió» i va assegurar que la resolució final no havia estat fàcil perquè «les pel·lícules eren molt diferents i totes presentaven un alt nivell de qualitat». El documental guanyador retrata la història de Liverpool des del període immediatament anterior al casament de la reina Elisabeth d'Anglaterra fins a l'actualitat «amb totes les seves vicissituds, des de l'època més decrèpita fins al seu creixement i modernitat», apuntava Marquès.

El festival, que aposta per la recuperació i conservació del material, focalitza la programació en pel·lícules que compaginen imatges d'arxiu i seqüències actuals, o bé que, com en el cas de Of time and the city, únicament s'han produït amb documents d'arxiu.

El certamen també va distingir, ahir, amb el premi a la millor producció, Cooking history, de Peter Kerekes, (Mischief Films and Negativ). El jurat va tenir en compte «l'originalitat, la narrativa ambiciosa i arriscada i l'aproximació humorística i provocadora a un tema seriós». D'altra banda, el premi Memorial Democràtic ha estat per a la pel·lícula La batalla de la memòria, de Mario Pons, que ha estat valorada «per la seva habilitat a reflectir la pervivència fins avui dia de les emocions lligades a aquest conflicte». En aquest sentit, a la cinta es recuperen records que alguns habitants de les terres de l'Ebre tenen encara d'aquesta tràgica i coneguda batalla de la Guerra Civil espanyola. Precisament, aquest film va ser guardonat amb el premi del públic, l'últim que es va conèixer. Els espectadors li van atorgar una qualificació força alta. El premi Cinema Rescat al millor documentalista ha estat per a Miracle Tous, de l'equip Barraques, la ciutat oblidada, d'Alonso Carnicer i Sara Grimal. El tribunal va tenir en compte que el treball «reflecteix una realitat dramàtica i oblidada, de la qual la Barcelona d'avui n'és hereva». Per a la directora del festival el certamen «ha assolit tant l'objectiu de créixer en qualitat com el de la internacionalitat, perquè per aquí ha passat gent de tot el planeta». Marquès va destacar que «el canvi en la gestió s'ha mostrat molt fructífer i productiu», en relació a la nova gestió del certamen que exerceix l'Ajuntament de Reus, a través d'una empresa especialitzada. En la seva quarta edició i amb un pressupost de 120.000 euros, Marquès va considerar que «s'ha iniciat el camí adequat per seguir en la línia de la consolidació del festival.»

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.