El festival Ebent reivindica la «performance» com una disciplina en evolució

Als anys noranta es van començar a estendre's les performances, a partir d'artistes plàstics neoconceptuals. Vint anys després, segons Carlos Pina –un dels impulsors del Festival Ebent–, l'art de la performance està en plena tensió, s'ha obert a noves disciplines i continua desenvolupant les accions a partir de les reflexions dels artistes. Des de dimecres i fins al dia 27, la vuitena edició del festival prepara una vintena d'intervencions, a Barcelona i Sabadell. Després d'un any de parèntesi en què es va preferir fer una recol·lecció de material en comptes de programar un nou cartell, l'Ebent torna a tenir la complicitat de Ca l'Estruch de Sabadell. Per iniciativa de la directora Txell Roda, les accions es faran a l'Escola Superior del Disseny i al Mercat Central. A Barcelona, l'Ebent ha aconseguit entrar als àmbits universitaris. La primera jornada es du a terme a la Facultat de Belles Arts, amb xerrades i una selecció de projectes de performance d'arreu de l'Estat espanyol.

Tensions, avui

El cartell de l'Ebent s'estructura en tres conceptes que es despleguen a partir de la tesi que la performance avui és en tensió: Extensions, treballs dels artistes que aborden altres disciplines; Inten(s)ions, grups de treballs que experimenten a partir del ritual i de la realitat política, i Conten(s)ions, en què el cos esdevé protagonista en aquest treball. Carlos Pina insisteix que el públic pot conèixer el context de cada treball a partir d'uns programes de mà. Paral·lelament a les accions, l'Ebent farà una enquesta per determinar el significat de la performance per als creadors. Pina admet que hi ha feina encara a conciliar-se amb la branca teatral, actors que comparteixen l'acció plàstica directa davant del públic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.