El Liceu salva la crisi combinant primeres espases de la lírica amb apostes de casa

Agustí Charles signa la primera òpera de gran format i els directors Rafel Duran i Carol López debuten en aquest cartell

El Liceu admet que la crisi ha fet revisar els números a causa de la baixada d'aportacions dels mecenes, i sobretot darrerament pels incompliments de les administracions, que financen un 51% del pressupost. Per Joan Matabosch, aquest és un miracle inexplicable arreu del món (tots els teatres tenen una subvenció de les administracions d'un mínim del 75%, assegura). La davallada d'ingressos d'entrades va obligar a prendre una única mesura dràstica: tallar la programació del foyer. També han decidit endarrerir el milió d'euros que la Fundació del Liceu hauria d'aportar al consorci, per la qual cosa s'allargarà durant uns anys més el pagament de la reforma de les obres.

Pel que fa al cartell, Matabosch diu categòric que no s'ha fet cap pas enrere respecte de la qualitat. Un element que també va destacar el director general, Joan-Francesc Marco. Per salvar la crisi, s'han trobat solucions creatives i s'ha donat oportunitats a cantants o creadors de casa amb la garantia que potser no lluiria tant el cartell, però que està garantida la solvència artística. I s'ha hagut de renunciar a alguna funció de produccions com Lulu (se'n faran cinc). En números absoluts, es mantenen el nombre de funcions (124) i augmenta sensiblement la venda de localitats (de 275.280 a 278.568).

En dansa destaca la presència de la companyia de Pina Bausch. Presenta Iphigenie auf Tauris, la versió alemanya (s'havia vist la versió francesa al Liceu). Matabosch remarca que «és de les vegades que el matrimoni entre dansa i òpera és reeixit».

Agustí Charles ha aconseguit que Darmstadt (que ja va avalar La Cuzzoni de petit format) s'impliqui amb el Liceu per a LByron. Calixto Bieito torna al Liceu fent una revisió ampliada de la producció que li va encarregar el Festival de Peralada. S'hi fan una vintena de funcions. Duran, que ja ha fet direccions líriques (al Festival d'Òpera de Butxaca), s'encarrega de la nova producció del Liceu d'Anna Bolena, amb un repartiment que afronti amb garantia les exigències de la partitura de Donizetti. Carol López (Germanes) debuta a l'òpera pensada per a públic adolescent de Così «fun» tutte. També en l'àmbit familiar s'ha convidat el Dresden Semperoper Ballet perquè faci una peça per a joves a partir de Giselle, que es veurà al Liceu. La nova temporada serà al mateix temps la del debut de la Marta Graham Company.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.