Jordi Abelló indaga en els estats anímics dels humans a «Retrats»

L'artista porta a Reus les obres que va exhibir al zoològic de Barcelona

Ho va fer en concret a l'hàbitat dels goril·les, ja que una de les sèries de Retrats, la titulada Crit, va partir precisament de l'observació dels trets facials d'aquests primats, que Abelló ha humanitzat fins a arribar a pintar un crit humà. «Buscava un altre públic, una altra mirada sobre el meu treball, i per això vaig triar els goril·les», comenta l'artista, que afegeix que no va trobar cap entrebanc del zoològic per exposar la seva obra: «El MACBA i altres sales d'art i institucions similars són els únics llocs que posen entrebancs als artistes perquè hi mostrin la seva obra», rebla irònic.

De l'experiència a l'hàbitat dels goril·les, Jordi Abelló en va gravar un vídeo, que exhibirà en l'exposició. L'altra part de la mostra estarà formada pels retrats de mida A3 (40x30 centímetres) que ha estat pintant en els últims sis mesos amb la finalitat d'elaborar un catàleg dels estats anímics. «És una feina d'introspecció, d'intentar retratar l'estat anímic de les persones. Així, a més de la sèrie Crit, l'exposició n'inclou quatre mes anomenades Drama, Bellesa, Rialla i Monstruositat».

Jordi Abelló (Reus, 1970) torna a l'exhibició pública amb una proposta molt suggestiva com ja va ser l'última que va dur a terme, encara que per molt poc temps: el projecte Èxode, que va pintar als antics trulls del celler del Masroig i on va oferir una reflexió sobre la immigració. Van ser un seguit de pintures que Abelló va extreure de les taques d'humitat dels trulls i que només va ser visitables durant tres dies.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.