cultura

Laus alternatius

La nova tongada de dissenyadors desmitifica la tecnologia

Que el disseny gràfic està vivint una nova etapa va quedar clar ahir en el lliurament dels premis de disseny gràfic i comunicació visual Laus, que va tenir lloc a la Sala Apolo de Barcelona. Els premis, que convoca l'Associació de Dissenyadors Gràfics del FAD (ADG-FAD) en la seva 40 edició, han demostrat que hi ha una nova generació de creadors a qui la tecnologia no els impressiona. L'han viscut tant que, com era lògic de pensar, només la veuen com una eina més. Per això se centren més en el discurs, el concepte i la seva repercussió social. Els nous dissenyadors no es veuen només com a creadors d'estètica, sinó també d'ètica.

Així, en la categoria d'interactius va ser guardonat amb el Grand Laus el portal Ecomlab, d'APS&Co, un encàrrec de la Fundació Ecom. Aquest portal, de caràcter l'lúdic i educatiu, s'adreça a gent amb discapacitació i a les seves famílies. En l'apartat d'audiovisuals, DVEIN va guanyar per una sèrie de sis curtmetratges de promoció del festival de cinema experimental Xcèntric, que organitza el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. El Gran Laus en la categoria gràfica i de comunicació d'administracions públiques va ser per a la campanya La revolució dels petits gestos, d'S.C.P.F., que vol fomentar la conscienciació del civisme i de l'estalvi energètic.

En la categoria Estudiants, el projecte Eureka també es va emportar un dels Gran Laus. Santi Grau, el creador de l'obra, verbalitza bé el que representa la nova tongada de dissenyadors «He abusat de la tecnologia per arribar al cantó contrari, que és el caràcter artesanal.» En la categoria de direcció d'art publicitària, l'anunci guanyador va ser Encuentro, de McCann Erickson per a la Coca-Cola.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.