Arranca la Mostra de Venècia, amb «Rec 2» fora de concurs

Rec 2, amb la qual Jaume Balagueró i Paco Plaza continuen la terrorífica història ambientada en un edifici de l'Eixample de Barcelona que van inventar-se a Rec, és l'única pel·lícula produïda a l'Estat espanyol que, presentada fora de concurs, forma part de la secció oficial de la 66 edició de la Mostra de Venècia. Aquesta comença avui amb Baaria, nom fenici de Bagheria, localitat siciliana on va néixer Giuseppe Tornatore, director d'aquest film que narra l'esdevenir d'una família durant el període comprès entre els anys trenta i els vuitanta del segle passat. A banda de la secció oficial, dins l'anomenada Giornata degli Autori, també es projectaran els films espanyols Celda 211, de Daniel Monzón, i Gordos, en què Daniel Sánchez Arévalo (que va debutar amb Azuloscurocasinegro) ha filmat un grup de persones que van engreixar-se 30 quilos per rodar la pel·lícula. Pere Portabella marca un capítol a part duent Mudanza, curt rodat a la casa familiar de García Lorca a la Huerta de San Vicente, fora de concurs a la secció Orizzonti, de la qual serà el president del jurat.

Tornatore, per sempre més el director de Cinema Paradiso, és un dels quatre directors italians presents a la secció oficial de la Mostra, que així també serà l'aparador de les noves pel·lícules de Michele Placido, Francesca Comencini i Giuseppe Capotodi. Tres grans noms representaran el cinema francès: Jacques Rivette, que torna a treballar amb Jane Birkin i amb la idea del misteri en una pel·lícula (36 vistes du Pic Saint Loup) ambientada en el món del circ; Patrice Chereau, que confronta Roman Duris i Charlotte Gainsbourg a Persecution, i Claire Denis, que ha dirigit la gran Isabelle Huppert a White material, nova exploració de la cineasta en els efectes del colonialisme.

Entre les altres pel·lícules de la secció oficial, poden destacar-se algunes de la diversificada participació nord-americana: Capitalisme, una història d'amor, un nou atac de Michael Moore a les grans empreses que han dut el seu país, i bona part del món, a la ruïna econòmica; La vida en temps de guerra, amb la qual Todd Solondz sembla reprendre la coralitat i l'ambigüitat moral de Happiness, i La supervivència dels morts, amb la qual George Romero insisteix amb les seves històries de zombis, sempre susceptibles de lectures polítiques. I també destaca el film que Werner Herzog ha rodat als EUA, Tinent roí: nova escala, Nova Orleans, en què Nicolas Cage interpreta un policia que inicia un viatge als inferns després d'haver estat ascendit per haver salvat la vida d'un detingut.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.