música

Per a descobertes i confirmacions

Amb l'energètica actuació dels The Unfinished Sympathy, dissabte a la nit, l'Altaveu va tancar les portes de la 21a edició amb un balanç segons Albert Puig, director artístic del certamen, «molt positiu sobretot en descobrir que les bandes de casa cada cop tenen un poder de convocatòria més gran». De la vintena de propostes presentades en aquest Altaveu, només La Bien Querida (i a mitges, ja que el projecte de la bilbaïna Ana Fernández-Villaverde és compartit amb el català David Rodríguez dels Beef) prové de fora dels països de parla catalana. Hi han passat cap a 10.000 persones durant el llarg cap de setmana: «és la quantitat prevista per la proposta que vam presentar, ha estat una resposta més qualitativa que no pas quantitativa», puntualitza Puig.

La descoberta d'aquest Altaveu va arribar dissabte a l'apartat Frontera amb l'actuació dels valencians Sènior i el Cor Brutal. Una descàrrega poderosa de rock dur dels setanta amb la mirada posada a Black Crowes i a les jam-bands nord-americanes, capaços de fer sonar Molt lluny de Raimon al mig d'una tempesta elèctrica generada per Neil Young o fer, com a única concessió a l'amor, una cançó titulada València eres una puta. En el mateix escenari de can Massallera, la banda de Cadaqués Ix! va repassar el seu catàleg de ressons èpics i postures teatrals portant el Bressols de tots els blaus de Lluís Llach a un terreny proper als Pink Floyd més planejadors.

A la plaça de l'Ajuntament, els vilanovins La Brigada van escalfar motors per l'edició del seu segon disc, del qual van estrenar algunes cançons que incideixen en l'esperit folk i acústic, però afegint-hi més matisos, i van incloure al seu repertori una versió del 20 de març de Joan Manuel Serrat i una lectura del We hate it when our friends become succesful de Morrissey, en versió d'Hidrogenesse, traduïda com És odiós quan els amics triomfen. Per la seva banda, el grup de la Garriga Gertrudis va portar el seu catàleg de rumbes i ritmes ballables on no hi va faltar un homenatge a Michael Jackson en introduir fragments de ABC (Jackson 5) dins de Carai carai, recordant al desaparegut Willie DeVille amb la seva versió del Hey Joe o afegir-se al 50è aniversari de la Nova Cançó amb el Mort de gana de La Trinca.

A Cal Ninyo, un escenari que segons Albert Puig «s'adapta a la realitat dels artistes de casa nostra», La Bien Querida va oferir la ingenuïtat madurada i seriosa i, després de passar pels escenaris grans del Primavera Sound i del FIB, van demostrar que la seva proposta pren millor cos i resposta en un escenari petit i proper.

Lloc i dia: Sant Boi de Llobregat, 12 de setembre
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.