Adif respon, però no informa

En la meva carta Consigna inoperant vaig explicar el meu problema pel fet que l'estació Lleida-Pirineus no tingui activada la consigna per poder-hi deixar l'equipatge. Després de la publicació de la carta han estat moltes les persones que m'han explicat haver patit el mateix problema però que no havien fet cap reclamació per desconeixement, o simplement, per no perdre el temps inútilment. Segons un recent estudi, assessorat pel Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya, el 55% de catalans no saben com presentar una queixa. La gran majoria opta per la resignació, i aquesta alimenta el peix que es mossega la cua: l'usuari calla, el responsable fa veure que tot va bé, i quan algú es queixa diuen que es tracta d'un fet puntual i es queden tan amples. Adif ha contestat puntualment la meva reclamació del 2 de setembre, però la informació ha estat nul·la; diu: «Sentim les molèsties que ocasiona que actualment no es presti servei de consignes a l'estació de Lleida i expressem les nostres disculpes.» Arran de la meva carta, diputats/des han presentat una proposta de resolució al nostre Parlament instant el govern de la Generalitat que reclami al Ministerio de Fomento (de qui depèn Adif) que Renfe instal·li totes les mesures de seguretat necessàries per donar als usuaris de l'estació de ferrocarrils de Lleida-Pirineus el servei de consigna per a equipatges. Ara, només cal que el govern català faci el que li pertoca.