Uns ajuts a les companyies aèries necessaris però no eterns

La Generalitat, les diputacions de Girona, Tarragona i Lleida, les cambres de comerç dels tres territoris, els ajuntaments i diferents empreses privades paguen cada any 10,6 milions d'euros a les companyies aèries Ryanair, Vueling, Transavia i Al-Andalus perquè volin als aeroports de Girona, Reus i Lleida. D'aquests, 8 milions els aporten la Generalitat i les diputacions, cosa que de tant en tant provoca crítiques polítiques o als territoris. El govern català defensa els ajuts, ja que el turisme és un sector clau a Catalunya. De fet, el 80% dels turistes que visiten el Principat hi arriben en avió, i aquest sector és un recurs fonamental per a l'economia catalana perquè li aporta el 13% del producte interior brut. És obvi que aquesta mesura del govern ha generat un gran benefici econòmic als territoris on hi ha situats els aeroports de Girona i Reus, i és de suposar que passarà el mateix amb el de Lleida. El benefici ha estat directe, ja que ha provocat que Aena, sempre tan reticent a fer coses a Catalunya, ha hagut de modernitzar les instal·lacions; ha generat un nombre important de llocs de treball directes i, sobretot, d'indirectes i, en darrer lloc i en consonància amb el que defensa el govern, ha dinamitzat el sector turístic de les zones properes als aeroports. Ara, aquesta és una mesura que no ha de ser eterna, i sembla que la decisió del govern és, justament, anar reduint els diners públics; per això a Girona i Reus paga per viatger i a Lleida només ho farà si els avions no s'omplen fins al 50%. I, d'altra banda, el govern ha de posar els cinc sentits a fer que aquestes mesures, com totes les que afecten les infraestructures, serveixin per al reequilibri territorial de Catalunya i no pas per al contrari.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.