Editorial

Control dels ordinadors i d'internet als instituts

La introducció dels ordinadors a les nostres escoles i instituts és una bona iniciativa, encara que alguns detalls siguin discutibles. Però la digitalització ha tingut efectes secundaris. El principal, que els alumnes no utilitzen els ordinadors per aprendre millor i multiplicar l'accés a les fonts d'informació, sinó per connectar-se a les xarxes socials i, sobretot, per baixar-se jocs. En conseqüència, Educació hi imposa limitacions. Creure que els alumnes només utilitzarien l'accés a la xarxa per instruir-se, i no per fer allò que fan a casa seva, és ser massa confiat. Però és que creure que amb la prohibició queda resolt el problema, és ser ingenu. Cal anar més enllà i veure de quina manera es poden utilitzar les eines que consulten els joves amb una finalitat educativa. Una bona acció prèvia és estudiar com han fet altres països l'adaptació dels ordinadors a les aules i aprendre de la seva experiència. La solució trigarà a arribar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.