Editorial

EDITORIAL

La qualitat i no el preu promociona el transport públic

Els governs de la Generalitat i l'Estat van arribar, dimecres, a un acord en virtut del qual serà aquest darrer qui es farà càrrec dels descompte del 5% en tots els bitllets integrats al transport metropolità de Barcelona i a tots els de Renfe, encara que siguin de rodalies. Aquest descompte és una de les mesures extraordinàries que va aprovar el govern estatal amb la intenció d'estalviar energia, en aquest cas carburant. El descompte es començarà a aplicar l'1 d'abril i acabarà, d'entrada, el 30 de juny. Més enllà del fet que aquest serà el cinquè canvi de preu del bitllet en només un any i mig, és més que dubtós que tingui cap efecte, si més no l'efecte desitjat d'augmentar l'ús del transport públic i reduir el del privat. Tots els estudis fets a Catalunya deixen clar que el transport públic és majoritari a Barcelona ciutat però el seu ús es va reduint conforme t'allunyes de la capital catalana. Això és degut al preu? No. És cert que la divisió en corones ha causat algunes injustícies que s'haurien de revisar, però no, el problema és de qualitat de servei. I de qualitat de servei entesa en un sentit ampli. No es tracta només –això també– de millorar les freqüències, la neteja i les connexions del ja existent, es tracta de planificar veritables xarxes mallades de comunicacions de transport públic entre les ciutats de la segona corona i amb Barcelona. Fer, doncs, que a un ciutadà metropolità li surti a compte, en temps, diners i comoditat, usar el transport públic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.