La cultura, bon negoci

El Congrés Internacional d'Economia i Cultura, que ahir es va clausurar a Barcelona, ha posat en relleu, i ha reivindicat, el paper de la cultura com a destacat motor econòmic. Això no vol dir que ara hem de creure que la cultura serà la solució miraculosa contra l'atur i la crisi. El que cal és adonar-se que la cultura té uns components dinamitzadors d'altres sectors com poden ser l'aportació d'idees, l'elaboració de conceptes i la creació de noves dinàmiques. Aquests elements i processos fan que de manera delegada la cultura acabi activant el mercat. Però perquè això sigui així, la cultura necessita ocupar un lloc estratègic pel que fa a la consciència social de la seva importància i pel que fa al suport econòmic. La cultura és un bon negoci. Però perquè funcioni cal abans invertir. Tant les administracions com el món empresarial han de donar suport als projectes culturals perquè després se'n puguin beneficiar.

En aquest sentit, ahir en el congrés es va llançar la proposta de demanar al govern espanyol la creació d'una comissió formada per representants del Ministeri d'Economia i del de Cultura i un canvi legislatiu per afavorir el mecenatge del sector privat cap a la cultura.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.