opinió

Eines per als nous temps

La central de reserves al portal d'internet del Patronat de Turisme de Girona i totes les Accions 2.0 són mostres de l'empenta del sector turístic gironí

No és per casualitat que el sector turístic gironí és al capdamunt de l'economia comarcal i lidera l'àmbit de l'oferta sectorial nacional. A Girona no parem. Ha estat una constant des del principi de l'activitat, amb un grau molt alt d'implicació de la nostra gent, que vol dir particulars, però també famílies, corporacions i, fins i tot, poblacions. Així, als darrers cinquanta anys, les idees, les iniciatives, les propostes, les ofertes, els serveis i les logístiques no han parat de créixer. Per això, avui dia, el turisme a Girona representa, amb tots els serveis associats, prop del 60% del PIB regional, al voltant dels 20.000 milions d'euros.

Ara, el Patronat de Turisme de Girona acaba d'engegar una central de reserves al seu portal d'internet, que permetrà accedir a 413 hotels, la meitat del total d'establiments de la demarcació. La central preveu generar 1,1 milions d'euros de volum de negoci per al sector el primer any, ja que en anys posteriors es preveu ampliar el projecte als apartaments turístics i els establiments de turisme rural.

La central de reserves tot just fa una setmana que funciona i, sense haver fet cap promoció especial, ja ha registrat la reserva de 34 habitacions, principalment en hotels de l'interior i del Pirineu. L'èxit, doncs, sembla garantit. Però aquesta no és pas l'única iniciativa recent del Patronat. El portal del Patronat de Turisme va registrar l'any passat més d'1,2 milions de visites, amb un increment del 8,3% respecte a l'any anterior, i els usuaris van veure més de 7,3 milions de pàgines, amb visites provinents d'arreu de l'Estat, seguides de les de l'Estat francès i Alemanya, amb augments del 9 per cent i del 35%, respectivament, i d'Itàlia, Bèlgica, els Estats Units, Holanda, Suïssa i Irlanda.

A més, en la línia del que anomena Accions 2.0, bàsicament destinades a les xarxes socials d'internet, el Patronat ja té presència al Facebook, on el grup Costa Brava-Pirineu de Girona té 15.355 admiradors. D'aquests, el 61 per cent són dones, amb una franja d'edat més participativa d'entre 25 i 34 anys.

A Twitter s'hi va començar a actuar al setembre, i ja s'hi superen els 160 admiradors. A través d'altres xarxes socials es comparteix material fotogràfic per revalorar paisatges i patrimoni cultural. També aquí s'han aconseguit 235 contactes, i els usuaris hi han penjat unes 1.500 fotografies. Finalment, a través de Youtube s'han pujat deu vídeos i s'han comptabilitzat cap a 1.500 reproduccions.

Tot plegat són proves fefaents de l'empenta del sector turístic gironí, sempre obert a qualsevol opció que pugui representar una consolidació ferma de les activitats i de les ofertes. Amb totes aquestes iniciatives últimes, ben segur que s'arribarà millor al consumidor final, al qual es podrà oferir un servei que facilitarà i millorarà els ja coneguts, i es posaran a l'abast dels empresaris noves vies de comercialització.

Des de la FOEG, la patronal gironina, no podem fer res més que felicitar i animar el Patronat de Turisme i el conjunt del sector a continuar donant exemple d'empenta, rigor, capacitat i adaptació als nous temps.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.