Opinió

Aeroport de Girona, l'avui i el demà

Em sembla important l'acte celebrat ahir per la societat gironina en favor de la transferència a la Generalitat de la titularitat de l'aeroport de Girona. Manifesto el meu compromís per seguir treballant per aconseguir aquesta fita, però alhora crec necessari també exigir la mateixa mobilització i fermesa per aconseguir tancar un acord amb Ryanair que garanteixi la pervivència de l'aeroport com un instrument essencial i un motor de la nostra economia.

L'aeroport és un actiu de primer ordre per a la nostra economia: a les comarques gironines un 20% del PIB prové del turisme i una gran part d'aquests turistes arriben per avió. La repercussió o els beneficis directes per al territori de Girona dels passatgers de baix cost són molt elevats. En xifres absolutes els turistes que arriben a través de l'aeroport de Girona injecten més de 760 milions d'euros anuals a les empreses i comerços de les nostres comarques. També s'ha calculat que l'aeroport genera més de 1.700 llocs de treball directes. A més, hi ha altres impactes positius clars per a les empreses: el vol Girona-Madrid; o l'alta connectivitat de l'aeroport gironí amb destins internacionals com ara París, Roma, Porto, Frankfurt..., que ha permès l'establiment d'una xarxa de relacions personals i comercials dels nostres empresaris exportadors i importadors de diversos sectors; o el 4% d'usuaris que viatgen per motius de formació i que permeten a la Universitat de Girona la captació d'un bon nombre d'estudiants estrangers... Tots aquests fets són exemples que ens ajuden a entendre per què la pèrdua de vols i freqüències podria tenir conseqüències irreparables per al futur de la nostra economia.

El govern de CiU ja ens ha fet perdre la temporada aèria d'aquest estiu del 2011: perdrem més d'1,5 milions de passatgers. No podem perdre la temporada d'hivern 2011-2012, que comença a l'octubre, ni la propera temporada d'estiu. Els objectius polítics a mitjà i llarg termini no ens poden fer oblidar les necessitats immediates, i aquestes passen per signar un bon acord amb Ryanair, perquè en el sector aeri no hi ha altres companyies que puguin cobrir el forat que Ryanair deixaria si finalment hi hagués una ruptura total amb el govern català.

Treballem amb convenciment per la transferència de l'aeroport de Girona, seguim la mobilització, anem fent passos per fer possible la construcció d'una estació del tren d'alta velocitat (TAV) en aquest punt estratègic, però no oblidem que l'objectiu immediat és assegurar els vols per a la temporada vinent i que cal signar un acord amb Ryanair. I no oblidem que no hauríem d'obrir la partida per a la construcció de l'estació del TAV a l'aeroport sense tenir garantides les aportacions de l'Estat i de la Generalitat per a la construcció de la nova estació subterrània de trens i autobusos a la ciutat de Girona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.