«La F-1 comença ara»

LES XIFRES DEL GRAN PREMI

400 CAMIONS «HOSPITALITY». Les escuderies instal·len veritables palaus sobre rodes per als seus membres. 24 HELICÒPTERS PER A 900 VIP. Dos controladors aeris s'instal·len al circuit per dirigir aquest «pont aeri» temporal. 400 AUTOBUSOS. S'han contractat per operadors turístics. 25.000 PLACES D'APARCAMENT. El 90% de places estan a menys de 500 metres de les portes d'accés. 42 TRES ESPECIALS. Renfe porta 25.000 espectadors al circuit amb aquest reforç del servei. 50 PERSONES PER COTXE DE F-1. És la mitjana de membres de cada escuderia.
curses europees
«Al Circuit de Catalunya comença un campionat diferent»
instal·lacions
«És un parc de 100 hectàrees que no té res a envejar a cap circuit europeu»
futur
«Oblidem-nos
dels 20 anys que han passat i centrem-nos en els propers 20»

—Com fa front a la crisi el Circuit de Catalunya?

—«En gran mesura, la crisi per a nosaltres ja ha passat. La davallada gran va ser la de l'any passat. Enguany, les dades mostren que ens estem recuperant, i estarem millor que el 2009. En tot cas, el que fem per mantenir el nivell d'atracció del públic és oferir més espectacle, més oferta complementària.»

—Com ara?

—«Tenim les curses que acompanyen la fórmula 1, que són també grans competicions, com ara la GP2, la GP3, la fórmula BMW Europe, la Porsche Mobil 1 Supercup. També hi ha espectacles familiars com ara les exhibicions aèries de la Patrulla Àguila, que es poden gaudir des de qualsevol lloc del circuit.»

—Encara es poden comprar entrades?

—«Ja hem venut totes les entrades de la Pelouse i també hem esgotat tres tribunes, però queden entrades a la venda per a les altres tribunes i tots els canals de venda estan oberts.»

—No trobeu que és un espectacle massa car, la fórmula 1? Per a una família, la despesa és molt elevada...

—«En som conscients. Però si fem una comparació amb una entrada de teatre o de qualsevol altre espectacle, la relació entre el preu i el que s'ofereix és molt més raonable al circuit. És cert que costa diners, però durant tres dies hi ha espectacle a partir de 3/4 de 9 del matí. És una experiència tan satisfactòria que és molt rar que alguna persona no vulgui repetir.»

—Els canvis en el reglament d'aquest any poden perjudicar l'espectacle en un circuit com Montmeló?

—«No crec pas que el nou reglament perjudiqui l'espectacle. Només cal repassar les primeres curses del campionat, i veure que han estat més disputades que mai. D'altra banda, el fet que no hi hagi més proveïment de combustible en les curses ha tornat el protagonisme al canvi de rodes. Abans sobrava temps perquè hi havia la càrrega de benzina. Ara, cada mil·lèsima compta.»

—El gran premi de Montmeló és la primera cursa europea. Veurem novetats?

—«Segurament en veurem. Habitualment a Europa comença un campionat diferent, on les escuderies posen en pràctica tot el que han assajat i après a les curses prèvies. Ara comença la lluita real entre els equips.»

—Fa 20 anys que treballa en les tasques d'organització de la F-1. Estem a un bon nivell?

—«Us puc ben assegurar que el Circuit de Catalunya no te res a envejar a cap circuit europeu. Tenim un parc del motor de més de 100 hectàrees amb unes instal·lacions magnífiques, en un entorn privilegiat i a l'avantguarda tecnològica mundial. És cert que després de vint anys de Fórmula 1 hi ha coses que s´han d'actualitzar, i precisament per això el circuit està fent millores constants.»

—Una cursa amb dos catalans a la graella no es veu cada dia, oi?

—«Enguany es donen una sèrie de circumstàncies excepcionals: quatre campions mundials a la graella; Fernando Alonso a bord d'un Ferrari, i dos pilots catalans competint. Per al Circuit de Catalunya, a més a més, fa especial il·lusió rebre Jaume Alguersuari, que és fruit del programa de joves pilots.»

—Ara que surten grans premis com bolets arreu del món, no hi ha perill que l'amo de la F-1, Bernie Ecclestone, s'emporti el gran premi a un altre país?

—«No ho crec. Com diu el director del circuit, Ramon Praderas, el que hem de fer ara és oblidar-nos del 20 anys que han passat i concentrar-nos en els 20 anys que vindran. Tenim fórmula 1 assegurada fins al 2016, però hem de treballar dur per assegurar-ne la continuïtat. Com a país, aquest és un esdeveniment únic que ens col·loca en el mapa mundial amb la marca Catalunya, que deixa molts milions directes i indirectes, però que té un cost que hem d'estar disposats a pagar».


entRevista a ramon maltas.

Subdirector general d'explotació del Circuit de Catalunya

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.