Iniesta, un talent sense fronteres

El pes mediàtic d'Iniesta creix al ritme dels èxits col·lectius i individuals

L'empresa Media Base Sports gestiona la seva imatge en l'àmbit mundial

És una de les icones de Nike i sol col·laborar amb iniciatives solidàries

Stamford Bridge va marcar un punt d'inflexió en la carrera d'Iniesta. No només per la importància purament resultadista d'aquell gol providencial, sinó també per la repercussió mediàtica que va tenir. Fins a aquell moment, ningú posava en dubte la seva qualitat, però sí la seva capacitat de lideratge, l'aurèola de crack internacional. Segurament, el caràcter discret i humil del manxec no hi ajudava. A Londres, tot això va començar a canviar, i els premis individuals del 2009, que solen atendre a criteris esportius però també comercials, ho van demostrar. L'estiu passat, a més, Iniesta va fer un gir pel que fa a la gestió de la seva pròpia imatge; la va encomanar a Media Base Sports, una societat de nova creació participada per Mediapro, l'empresa de Jaume Roures. Ramon Sostres continua encarregant-se de la representació dels seus interessos esportius i contractuals, però qui gestiona personalment el màrqueting d'Iniesta a través de Media Base Sports és, curiosament, Pere Guardiola, germà de l'actual entrenador del Barça, que fins fa poc treballava per a Nike a Espanya i que ara ha iniciat un projecte de bracet amb el migcampista blaugrana. Ahir mateix, Iniesta va fer un viatge llampec a Manchester acompanyat de Pere Guardiola i també del seu company Gerard Piqué, ja que tots dos havien d'assistir a un acte de Nike al qual hi havia també Cesc Fàbregas (Arsenal).

Aprofitant l'impuls d'aquest Barça triomfant i també el bon moment de la selecció estatal, Media Base Sports pretén explotar al màxim la imatge d'Iniesta, que des del mes de setembre ha seleccionat molt bé les entrevistes i les seves aparicions públiques més enllà del futbol. El principal aval del manxec és el talent futbolístic, i així s'ha de vendre. Una imatge que cada cop genera més complicitats entre els aficionats. Nike ho sap i sol utilitzar la seva imatge en les campanyes publicitàries més ambicioses. A més, Iniesta també desenvolupa diverses iniciatives solidàries. Col·labora, per exemple, amb la Casa Ronald McDonald, una entitat que ajuda nens i famílies que han d'abandonar la seva residència habitual per sotmetre's a tractaments mèdics, i també dóna suport a l'ONG Tomando Conciencia, que ofereix ajuda a la infància a través de l'educació, l'alimentació i la sanitat.

ELS DETALLS

El llibre del triplet
A final de la temporada passada va publicar, amb l'ajuda dels periodistes Sique Rodríguez i Dani Senabre Un any al paradís, un llibre que repassa els millors moments del triplet, des de l'arribada de Guardiola fins a la final de Roma.
Un web obert al món
L'any passat, Iniesta també va presentar el seu nou web. Un espai en què tots els aficionats poden consultar aspectes de la seva vida esportiva i privada. També hi ha galeries de fotos i un apartat en què s'expliquen les activitats solidàries que impulsa el jugador.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.