MOTOR

RAL·LI COSTA BRAVA

Lloret, a punt per al desenllaç

S'hi poden decidir el títol estatal (Pons, Ojeda o Vallejo) i el català (Orriols o Membrado)

L'europeu històric de velocitat, amb Walter Röhrl i Jean Ragnotti, un gran espectacle

Cent trenta-sis equips (de 150 sol·licituds rebudes) començaran avui a Lloret el ral·li més antic i el més concorregut de tots els de l'Estat. A més, en aquesta edició (la 57a) es podria decidir el campió estatal –amb Xevi Pons (Mitsubishi), Quique Ojeda (Subaru) i Sergio Vallejo (Porsche) com a aspirants– i el català, que només poden guanyar Albert Orriols i Josep Maria Membrado, tots dos amb Mitsubishi. Aquests dos campionats tenen 65 inscrits. El ral·li també puntua per al campionat FIA d'històrics (45 inscrits, amb pilots i cotxes de llegenda) i per al campionat de regularitat (26 equips més). Tot i això, el ral·li és sostingut econòmicament gairebé exclusivament per l'Ajuntament de Lloret.

No s'acaben aquí els al·licients de la prova, en què serà present un habitual en el mundial, Andreas Mikkelsen, amb un Skoda Fabia S2000, el cotxe de moda en la categoria de producció, que ja ha estat capaç de batre els Porsche en dos ral·lis del campionat estatal, pilotat pel veloç asturià Alberto Hevia, que també participa en la cursa. En els trams gironins, però, els potents Porsche del gallec Vallejo i l'alacantí Fuster són favorits. Vallejo és, a més, qui millor ho té per aconseguir el títol. Si bé és tercer en el campionat estatal (205 punts), sumarà tots els punts que obtingui, mentre que Pons (225) i Ojeda (220.5) hauran de restar la pitjor puntuació. Tant és així que amb un triomf Vallejo s'assegurarà el títol sense haver d'esperar al ral·li Shalymar, a Madrid. A Pons, tot el que no sigui una victòria o un abandonament dels seus rivals no li serveix.

Joan Vinyes (Renault Clio R3) pot lluitar encara pel cinquè lloc del campionat i, com sempre, serà un dels més espectaculars en els trams.

Dos aspirants al títol català.

Albert Orriols i Josep Maria Membrado (tots dos amb Mitsubishi Evo X) lluitaran pel títol català en una situació semblant a l'estatal. Membrado és segon (1.406 punts per 1.518 d'Orriols) però tot els punts que sumi seran vàlids, mentre que el seu rival ja ha de millorar resultats. En la pràctica, per ser campió Orriols necessita guanyar entre els catalans (difícil, amb Solà i Pons inscrits, però no impossible) i esperar que Membrado no sigui segon. A partir d'un segon lloc d'Orriols, Membrado en fa prou quedant dues posicions més enrere per obtenir el que seria el seu sisè títol català en els últims set anys. Ja sense possibilitats, Joan Zurita (Mitsubishi Evo X) sortirà a guanyar i pot fer d'àrbitre del títol. En el calendari hi ha dos ral·lis més, però no hi ha cap certesa que el de terra es disputi, i el d'asfalt té un coeficient tan baix (el Costa Brava té el màxim) que no podria alterar els resultats. En el Volant RACC, Ferran Pujol té tant d'avantatge que podria assegurar-se el títol.

LA FITXA

1a etapa (avui)
Sortida (Lloret)
19.00 h
1. Grions (10,12 km)
19.45 h
2. St. Hilari-la Cantina (25,28 km)
20.28 h
3. Grions (10,12 km)
21.35 h
St. Hilari-la Cantina 2 (25,28 km)
23.43 h Parc tancat Lloret
23.00 h
2a etapa (demà) Sortida (Lloret)
7.30 h
4. Tossa-Sant Feliu (19,35 km)
8.07 h
5. Madremanya (14,02 km)
9.25 h
6.Tossa-St. Grau (21,92 km)
12.00 h
7. Els Àngels (15,18 km)
12.55 h
8. Tossa-St. Grau (21,92 km)
15.24 h
9. Els Àngels (15,18 km)
16.19 h
Final del ral·li (podi Lloret)
18.00 h
Trams 1, 4 i 5: només cotxes moderns Trams 2-3-6-7-8 i 9: moderns i històrics. En cursiva: només cotxes històrics

Ragnotti descobreix el Costa Brava als 64

Quaranta-dos anys després del seu debut en competició, el mite dels ral·lis francesos abans de Sébastien Loeb (i a França tenen pilots tan notables com Fréquelin, Nicolas, Piot, Thérier, Auriol, Chatriot o Beguin) disputarà avui el seu primer Costa Brava. Jean Ragnotti, l'espectacle sobre rodes, es posarà al volant d'un Alpine A110 per competir al costat d'un altre mite, el bicampió del món Walter Röhrl (Porsche 911 RSR), de 62 anys, que sí que va disputar el Costa Brava del 1975 amb un Opel Ascona. La copa FIA d'històrics és de velocitat i no de regularitat, de manera que presenciar les derrapades de 23 Porsche 911, 7 Ford Escort, 3 Lancia Stratos i els Alpine 1800 de Ragnotti i Alain Serpaggi (71 anys) és un plaer que els aficionats poden assaborir avui dia amb comptagotes. «He vingut a fer disfrutar el públic. Els trams són magnífics, sembla que hi hagi més revolts que al Tour de Còrsega», comentava ahir Ragnotti.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.