HOQUEI SOBRE PATINS

LA COPA

Lloret serà la seu de la copa

L'Ajuntament troba el suport econòmic necessari per tirar-ne endavant l'organització

Es jugarà del 25 al 28 de febrer i el Barça, el Vic i els lloretencs ja hi estan classificats

Ivan Tibau
REGIDOR D'ESPORTS TÈCNIC DEL LLORET
«Estem contents, la federació, les institucions i els equips han fet un gran esforç per ajustar el pressupost»
«L'Ajuntament de Lloret sempre està al darrere d'esdeveniments esportius»
«Teníem moltes ganes de fer-la i més un any en què hi ha quatre gironins a l'OK Lliga»
«Jugar a casa ens dóna un plus més per tirar endavant, però s'hauran de veure els creuaments. Sabem que som un equip que és difícil de batre a casa»
Joan Perarnau
PRESIDENT DEL LLORET
«Estem molt contents perquè Lloret és una vila que a part de ser turística és molt esportiva, i organitzar un esdeveniment de primera línia ens omple de satisfacció»
«És una zona d'hoquei amb Lloret, Blanes, Maçanet, Girona que s'hi ha afegit ara, i Tordera, encara que ara no està a dalt. Hi ha molts aficionats i crec que el públic respondrà»

El títol de campió de la copa és decidirà a Lloret de Mar. La localitat selvatana rebrà els set millors equips de la primera volta de l'OK Lliga més el Lloret, com a organitzador, del 25 al 28 de febrer del 2010. El regidor d'Esports de l'Ajuntament de Lloret, Ivan Tibau, que també és l'entrenador de l'equip del Lloret de l'OK Lliga, ho va confirmar ahir i va mostrar la seva satisfacció per ser els amfitrions de l'esdeveniment. Segons va explicar, no ha estat fàcil aconseguir el suport econòmic necessari per cobrir els 90.000 euros amb què va quantificar el pressupost inicial. Ivan Tibau va voler destacar l'esforç que ha fet la Federació Espanyola de Patinatge, el mateix Ajuntament, la Diputació de Girona, la Generalitat, el club lloretenc i els equips que la poden acabar disputant per ajustar el pressupost en un any complicat per fer aquest tipus d'organitzacions esportives.

El Lloret com a organitzador ja està classificat per a la copa, i a hores d'ara ja hi ha dos equips més que s'hi han classificat en tenir un lloc segur entre els set primers al final de la primera volta, el Barça Sorli Discau i el Roncato Vic, els dos primers de l'OK Lliga. Queden, doncs, cinc places en joc, i sis aspirants clars, tot i que matemàticament són més. El Coinasa Liceo pràcticament té un lloc segur i també una plaça perquè és cap de sèrie en el sorteig –els quatre primers–, mentre que el Vilanova, el Tecnol Reus, l'Enrile Pas Alcoi, el Noia Freixenet i el Teide Tenerife semblen destinats a lluitar fins al final per la resta de places. Pel que fa als altres gironins, el SHUM Maçanet ja no té possibilitats matemàtiques, mentre que el Sather Blanes i el GEiEG Sidorme Hotels podrien classificar-se matemàticament tot i que realment les seves possibilitats són mínimes.

És la quarta vegada que serà la seu

Lloret de Mar ha estat la seu de la final de la copa del Rei en tres ocasions anteriorment, i aquesta serà la quarta. En les dues primeres només va organitzar la final entre els dos millors, ja que les fases anteriors i les semifinals es jugaven a doble volta a casa dels participants. La darrera que va organitzar ja va ser una fase final, com la que farà ara amb vuit equips. El primer títol de copa que es va decidir a Lloret de Mar va ser l'any 1978 i el Barça es va imposar al Voltregà per 5-4. El 1992 va ser l'Igualada el que va derrotar els de Sant Hipòlit, aquest cop per 2-1. La darrera va ser el 2006 i després de superar els quarts i les semifinals el Reus Deportiu va derrotar el Barça per 3-2 en la final i es va emportar el títol. El darrer gran esdeveniment d'hoquei sobre patins que s'ha fet a Lloret va ser la final a quatre de la copa de la CERS del 2008. El Lloret va disputar la final però va perdre per un gol d'or contra el Mataró.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.