Opinió

LA GALERIA

Estacions

És positiu que es recuperi la idea de fer una nova estació d'autobusos i subterrània

Potser perquè érem molts els que pensàvem que ja no hi havia res a fer i que l'estació d'autobusos de Girona es quedaria in aeternum al seu actual emplaçament de la plaça d'Espanya i, per tant, la provisionalitat es convertiria en definitiva com malauradament sol passar amb tantes coses en aquest país, la notícia que la Generalitat ja té gairebé enllestit el projecte executiu per fer-la subterrània ens ha omplert de goig i d'alegria. És clar que ara com ara tan sols es parla d'un projecte i d'unes obres que costaran pel cap baix uns deu milions d'euros però tanmateix ja és positiu que les autoritats tinguin clar que cal retornar als orígens de les propostes d'instal·lar l'alta velocitat a Girona, entre les quals hi havia, és clar, la de fer una nova estació de busos i que aquesta havia de ser tal com s'havia planificat inicialment subterrània per tal d'alliberar els terrenys en superfície que inevitablement s'hagueren d'ocupar per donar servei als ciutadans. Suposo que paral·lelament a aquesta iniciativa s'haurà d'elaborar un nou projecte, en aquest cas urbanístic, encaminat a donar forma i nova utilitat pràctica a l'espai que avui ocupen els autobusos, recuperant arbreda, zona verda, màquina de tren i, qui ho sap?, potser també algun lloc d'estacionament que bona falta fa en aquell indret de la ciutat. La nova plaça que sorgirà com a conseqüència de tot plegat segurament ja no tindrà al seu davant el garatge Forné, perquè aquest en farà via d'anar a terra com a resultat de la seva descatalogació com a bé patrimonial de Girona. Amb els antecedents del xalet Tarrús era de sentit comú que s'adoptaria aquesta mesura i, per tant, ara tan sols quedarà estar amatents a la nova edificació que s'aixequi en aquest lloc, veure si en la nova proposta serà possible conservar alguna cosa d'interès de l'obra de l'arquitecte Ribot i vigilar que el nou projecte constructiu no desdigui dels seus antecedents arquitectònics ni del seu entorn. Però si resulta positiva la notícia de la nova estació dels busos, no acabo d'entendre la despesa de més de deu milions d'euros que es vol gastar el govern de la Generalitat fent arribar el TAV a l'aeroport de Vilobí. Fa anys, estudis d'enginyeria varen determinar que no era convenient construir aquest baixador atesa la proximitat amb l'estació de Girona, però veig que la proposta devia quedar en algun calaix de la conselleria i ara algú l'ha recuperat. Amb quina finalitat i amb quin propòsit? És que ara sobren els diners i es poden gastar alegrement?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.