Política

La Bisbal destinarà més de 416.000 euros a un pla de xoc de neteja del municipi

El nou govern de la Bisbal d’Empordà -format per PSC-Independents per la Bisbal, Compromís per la Bisbal-Junts i Tots x la Bisbal- ha presentat un pla de xoc de neteja i manteniment del municipi que s’executarà entre l’octubre del 2023 i el març del 2024. Amb un pressupost de 416,698,52 euros, es dividirà la ciutat en vuit sectors i s’actuarà anunciant-ho amb antelació als veïns i veïnes. L'objectiu és que a partir d’aquesta posada a punt només calgui fer cada cert temps el manteniment pertinent.

La part principal del pla serà la neteja de brutícies de la via. Es modificaran els panots de les voreres més malmeses, es canviaran les senyals de trànsit deteriorades i es pintaran les vies que ho necessitin. A més, es pintaran amb vermell els passos de vianants més transitats per millorar la seguretat. D’altra banda, el pla contempla una ronda d’asfaltatges. Això permetrà instal·lar diferents reductors de velocitat en zones determinades per millorar la seguretat dels residents. Finalment, dos àmbits més de treball seran els parcs infantils i els camins rurals. Es farà una posada al dia de tots els parcs, reparant o substituint diversos elements de joc o de seguretat. Pel que fa els camins, es millorarà el seu desbrossament i es reforçarà i anivellarà el ferm.

El regidor de Via Pública, Xavier Dilmé, ha manifestat que “estem davant l’actuació més important que s’haurà fet mai a la Bisbal en manteniment de la ciutat, tant pel que fa l’import i el seu ampli àmbit d’actuació, com pel que fa a la relativament curta durada de les actuacions. Per aquest motiu, demanem la col·laboració de tothom, sigui a l’hora de retirar els cotxes aparcats quan s’anunciï o per ajudar a mantenir net el que ja s’hagi netejat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.