Administracions

Alcanar

Convertir en via urbana l'antiga N-340 costarà 20 milions

L'Ajuntament d'Alcanar aprova el document que establix les condicions per urbanitzar aquesta carretera

L'Ajuntament d'Alcanar acaba d'aprovar el document rector de l'antiga nacional N-340 des de la fàbrica del ciment fins a Sant Carles de la Ràpita. Un tram de cinc quilòmetres travessat per vuit barrancs que el Ministeri de Foment va cedir a l consistori el 2005 i que creua les urbanitzacions d'Alcanar Platja (Serramar, Montsià Mar, Garbí...). “Volem que siga un carrer urbà amb les voreres amples i que els cotxes hi circulen a una velocitat raonable”, explicava el regidor d'Urbanisme d'Alcanar, Josep Manel Martí (ERC). De fet, aquest document, elaborat per l'empresa reusenca Invall, estableix les condicions d'urbanització d'aquesta via amb l'objectiu de millorar la seguretat viària i les connexions entre les urbanitzacions i la costa. Així, entre d'altres, proposa la construcció de tres rotondes. Es tracta d'una actuació molt ambiciosa que costaria al voltant de 20 milions d'euros. “Estem parlant de 50.000 metres quadrats de voreres i 500 fanals”, precisava Martí. Es tracta d'un projecte a llarg termini que afectarà 60 carrers i 160 parcel·les. Ara bé, una de les primeres actuacions, la construcció de la primera de les tres rotondes, la de Serramar, començarà de manera imminent, ja que disposa d'una dotació pressupostària de 800.000 euros del Ministeri de Foment.

El document rector es va aprovar en l'últim ple d'Alcanar. En el mateix ple també es van adjudicar les obres de la primera fase de l'alberg dels Josepets, a les Cases d'Alcanar, i es va aprovar el projecte del nou mercat municipal i l'escola d'art, dissenyat pel gabinet M6 Arquitectura d'Amposta. Pressupostat en 2,8 milions d'euros, el projecte preveu també la construcció de dues plantes soterrades d'aparcament amb capacitat per a 96 vehicles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró