Reus es planteja com a opció de futur implantar un Bicing a la ciutat

El pla de mobilitat, que s'està redactant, aposta clarament per l'ús de la bicicleta com a transport urbà

Són moltes les ciutats que incentiven els seus ciutadans perquè utilitzin la bicicleta com a transport urbà. Barcelona va ser la primera a implantar un sistema de lloguer de bicicletes a Catalunya i, a finals de mes, possiblement ho farà Girona. L'àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Reus també anhela poder importar aquest vehicle a la ciutat com a mitjà de transport públic. De fet, el regidor ecosocialista, Ernest París, assegura que aquest és un projecte de futur i que són conscients que no avança amb tota la velocitat que es voldria, però que la situació de crisi actual fa que es prioritzin altres projectes més urgents. «Ens ho hem plantejat, però de moment no tenim dates concretes. El que és clar és que tard o d'hora Reus tindrà un Bicing», confirmava París. «Per desenvolupar aquest tipus de propòsits cal molta imaginació. Fins ara, ja hem visitat el Bicing de Barcelona i el de Sevilla, per conèixer com funciona, com l'apliquen i quines possibilitats es podrien adequar a la ciutat de Reus», explicava París.

L'ús de la bicicleta a Reus

Aquesta aposta decidida per l'ús de la bicicleta en l'àmbit urbà no només és un desig municipal, sinó que s'estan executant polítiques per incentivar-la. La setmana passada, l'Ajuntament anunciava la creació de 15 àrees d'aparcament més per a bicicletes a la ciutat, amb les qual s'arriba fins a les 35 zones d'aparcament per a aquest tipus de vehicles. A més, actualment existeixen a tota la ciutat un total de 23 km de carril bici, gràcies als 3,5 que s'estan a punt d'acabar a la zona del Tecnoparc. La previsió és que el nombre de carrils bici a Reus augmenti fins d'aquí a dos anys a 27 km, tal com va anunciar el govern a l'inici de la legislatura. Ara bé, la part més complicada, pel que fa a Reus, és instaurar l'ús de la bicicleta com a transport en el centre de la ciutat, atès que els carrers són estrets i és impossible que es pugui crear un carril bici. Fa pocs dies, el regidor de la Guàrdia Urbana ja va advertir que aquests carrils haurien d'estar sobre les voreres, i que vianants i ciclistes haurien de compartir-ne l'espai, però que llavors caldria que els ciclistes fossin conscients que el carril no és només per al seu ús i que, per tant, han de moderar la velocitat.

Pla de mobilitat

Una de les eines que l'Ajuntament té per adequar la ciutat al transport en bicicleta és el pla de mobilitat, que ja s'ha adjudicat i ara mateix s'està redactant. Aquest informe és un dels documents que ha d'acompanyar el pla d'ordenació urbana municipal (POUM) que s'ha de començar a tramitar en breu. Segons París, aquest pla aposta clarament per la utilització de la bicicleta en tot el terme municipal, i assegura que la implantació del Bicing és l'última fase d'aquest pla.

Un notable per a l'experiència d'anar amb bicicleta

Des de l'any 2006, l'àrea de Medi Ambient va posar a disposició de la ciutadania la possibilitat d'agafar una bicicleta, de manera gratuïta, per tal que comprovés els avantatges de desplaçar-se pels carrers de la ciutat amb aquest vehicle. Tres anys després d'engegar aquesta iniciativa, el servei ha realitzat una enquesta entre els usuaris, que han aprovat amb un notable l'experiència d'anar sobre dues rodes per Reus. El que millor valoraven era que es podien moure amb més rapidesa que amb altres mitjans, com ara el cotxe i el transport públic, i també apuntaven que el fet de no contaminar els satisfeia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

15 colles locals participaran al 62è Carroussel Costa Brava

palafrugell

‘Pájaros’ i ‘El fred que crema’ s’imposen al primer festival de cinema

blanes

La polèmica ‘invasió’ de la fórmula 1 a Barcelona

Barcelona

Un gran memorial a cel obert

Portbou
SOCIETAT

Reaccions de tot tipus entre els restauradors per Temps de Flors

girona
ciència

La UB identifica mutacions que causen dos tipus de ceguesa

Barcelona
Societat

Inversió de 620.000 euros per mitigar la calor a Sant Cugat

Sant Cugat del Vallès
MEDI AMBIENT

Viladecans vol doblar el nombre d’arbres urbans en sis anys fins a arribar als 30.000

Viladecans
RELIGIó

La presència dels Claretians a Lleida s’acabarà a l’agost després de 140 anys

LLEIDA