Entrada al sector privat

La compareixença de dimecres havia de servir per presentar el pla extraordinari d'infraestructures de col·laboració publicoprivat, amb què Foment confia invertir uns 17.000 milions d'euros, si bé Blanco va admetre que els projectes amb què treballava «també s'hauran de revisar». Serà una aposta conjunta entre l'Estat, les entitats financeres i les empreses del sector per reactivar l'obra pública, amb inversions sobretot per al ferrocarril –de mercaderies i de viatgers– i l'acabament dels grans eixos viaris. Els primers contractes ja es posaran a licitació a l'estiu i durant el 2011. De manera semblant al peatge a l'ombra que ja aplica la Generalitat, s'atorgaran concessions «a 25 o 30 anys» amb l'abonament al concessionari d'un cànon únic anual, a partir del 2014, per finançar tant la inversió en una obra com el posterior manteniment. El pla permet així que les inversions no computin en dèficit durant el període d'execució i es transfereix el risc a l'empresa d'acord amb els criteris europeus. A més, se'n garanteix el finançament i per això s'exigirà a l'empresa que aporti almenys un 20% de la inversió inicial en recursos propis, si bé s'han signat convenis amb el sector financer per ajudar a cobrir la resta. El model, segons Blanco, «consagra les anàlisis cost-benefici de les infraestructures», i vol obrir el debat sobre un model de finançament de l'obra pública que tingui en compte el cost d'explotació i la rendibilitat social i ambiental



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.