Modificacions del 10%

El ministeri també vol estalviar frenant, i fins i tot capgirant, l'augment del cost mitjà que havien patit els projectes en els últims anys. «Ara més que mai el cost serà un criteri bàsic a l'hora de planificar», diu Blanco, que ha «estudiat tots els processos de l'obra pública» per reduir costos, i de fet ja ho ha aconseguit en les autovies aprovades el 2010, que han baixat un 17% el preu per quilòmetre, si bé l'objectiu és arribar al 22%, també al ferrocarril. Per fer-ho, a partir d'ara tots els projectes –alguns es revisaran fins i tot durant les obres– hauran d'incloure una anàlisi de les previsions de demanda i d'explotació per valorar-ne la viabilitat i la conveniència d'executar-los per fases, així com un estudi econòmic de les necessitats de manteniment. A més, hauran de triar la solució més barata per a túnels i viaductes. Com que un dels factors d'encariment són les obres addicionals plantejades per altres administracions, a partir d'ara els les faran pagar a elles si no estan prou justificades.

Foment també vol «posar fi a la cultura de la modificació», que fa que es dispari el preu final de l'obra respecte al d'adjudicació. Per evitar-ho, la quantia de les modificacions es limitarà al 10% a totes les administracions públiques. En cas de desviacions superiors, el contracte es rescindirà i es tornarà a licitar. Foment, a més, ja ha introduït canvis en els plecs de clàusules que han reduït les baixes en l'import d'adjudicació sobre el de licitació del 26% mitjà del 2009 al 13%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.