Reestructuració interna

«La coherència no consisteix a governar a pinyó fix, sinó a adaptar-se a les circumstàncies», defensava el ministre dimecres per justificar la retallada. Una retallada que començarà per aplicar al ministeri, amb una reestructuració d'empreses públiques que durà a una fusió de les societats amb activitats semblants, com les enginyeres Ineco i Tifsa –que redacten molts dels projectes d'infraestructures–, la desinversió de fons públics en 16 societats i la unificació directiva de les empreses públiques de rescat marítim i lluita contra la contaminació. Blanco, a més, va presentar tot un pla general d'austeritat pel període 2010-2013, que comportarà d'entrada una simplificació de l'estructura de personal directiu. Es rebaixarà entre un 10% i un 15% el sou a tots els directius d'empreses i societats públiques i se suprimiran un 36,5% dels càrrecs de consells d'administració, un fet que reduirà a la meitat el de l'ens ferroviari Adif. Les mesures aplicades des del 2008 ja han permès reduir un 25,5% la despesa corrent i de personal del ministeri, i encara vol fer-ho un 15% més fins al 2013 –un 8% en empreses públiques– amb la limitació de dietes i despeses de viatge, publicacions en paper i subministrament elèctric, que, per exemple, es contractarà de manera global per a tots els túnels. Foment calcula que abans de quatre anys s'estalviarà 1.198,1 milions, sense comptar la reducció de sous dels funcionaris aprovada pel Consell de Ministres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.