Infraestructures i serveis

Més de 4 milions per a millores a l’N-II i a l’eix pirinenc

El Ministeri de Transports eliminarà dues cruïlles de l’entorn de Figueres

Repintarà també diversos trams

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha posat a licitació obres per valor de 4,5 milions d’euros a la xarxa viària de la seva titularitat a les comarques gironines. La inversió més important puja a 2,3 milions d’euros i preveu el repintat de diversos trams de l’eix pirinenc, l’N-260 i de la carretera N-II.

Per altra banda, el mateix ministeri ha posat a licitació les obres de construcció de dues noves rotondes a la carrera N-II a l’entorn de Figueres, amb una inversió de 2,3 milions d’euros. Segons ha informat la Subdelegació del Govern espanyol a Girona, es tracta de dos projectes per incrementar la seguretat en dos punts viaris problemàtics quant a accidentalitat, situats entre els quilòmetres 745 i 751 d’aquesta via. Es tracta, en concret, d’eliminar les actuals cruïlles de l’N-II amb la carretera GIV-6226, de titularitat de la Diputació de Girona, i amb la C-31, de titularitat de la Generalitat de Catalunya i que afecten els municipis de Garrigàs, Borrassà, Vilamalla i el Far d’Empordà. Es tracta de punts viaris d’un tram de doble carril de l’N-II.

La Subdelegació remarca, en un comunicat, que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha invertit un total de 50 milions d’euros a la xarxa de carreteres de les comarques gironines en el marc del seu programa de conservació i manteniment d’aquesta xarxa.

LA XIFRA

2,3
milions
d’euros és la inversió amb més dotació que el ministeri executarà a la xarxa viària gironina.

Talussos a Vilademuls

Redacció

El mateix ministeri ha posat a licitació les obres de reconstrucció de talussos en dos trams de l’N-II i l’A-2 a Vilademuls amb un pressupost de 564.740 euros. L’actuació té com a objectiu aconseguir que els talussos tinguin una “estabilitat perllongada” i evitar que a curt i mitjà termini s’hi hagin de fer intervencions de conservació extraordinàries. Per això es faran servir diferents tècniques. Entre aquestes la col·locació de malla de triple torsió reforçada i ancorada al terreny, l’execució d’un mur d’escullera o l’extensió de terra vegetal i hidrosembra. Es dona la circumstància que l’any passat es va haver d’actuar a l’enllaç de l’AP-7 perquè hi van aparèixer esquerdes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.