Infraestructures i serveis

El tren de la Costa Brava i dos ramals se sotmeten a estudi

Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat, adjudica a una enginyeria l’anàlisi de la viabilitat, els traçats i la demanda de connexions entre la Costa Brava, Girona, l’aeroport, Banyoles i Olot

El Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat la redacció de l’estudi de viabilitat d’una nova línia de tren tramvia a la Costa Brava central, que connecti, amb una freqüència inferior als 15 minuts, els municipis que envolten el massís de les Gavarres i prevegi, també, possibles ramals i la seva fase d’execució.

Amb una longitud aproximada de 144 quilòmetres, la nova connexió que s’estudiarà (amb infraestructura de tren als trams interurbans i una integració basada en el model de tramvia en algunes seccions urbanes) disposarà de dos ramals principals: la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i l’altra connexió pendent d’estudi entre Girona, Banyoles i Olot. En aquest sentit, caldrà també resoldre l’enllaç interurbà del sistema urbà Girona-Sarrià de Ter, tot arribant a Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi.

L’estudi, amb un termini de redacció d’11 mesos, s’ha adjudicat a la UTE Bews-Ingerop per un import de 289.900 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris. També ha d’incorporar mesures orientades a garantir la intermodalitat i la capil·laritat del transport públic en el conjunt dels municipis del Baix Empordà.

L’impuls d’aquest informe respon, per ara, a la demanda que des del territori diverses plataformes i municipis han fet en pro d’alternatives de transport públic en zones que, des del tancament dels antics carrilets de vapor, van fiar la mobilitat exclusivament a les carreteres. Segons el comunicat del govern, hi ha la voluntat de “configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la regió metropolitana” de Barcelona.

LA XIFRA

144
quilòmetres
faria la connexió Girona-Baix Empordà –una anella al voltant de les Gavarres– i Olot i l’aeroport.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.