Infraestructures

La via d'emergència del port es desmantellarà, i a canvi s'usarà la de València

L'operació, que ha provocat un altre retard en l'obra del pas de la plaça dels Carros, no es podrà fer efectiva fins que entri en servei el corredor mediterrani

La reorganització de les connexions ferroviàries del port de Tarragona també suposarà canvis a mitjà termini en la via d'escapament que ara es fa servir per enllaçar amb la línia convencional en direcció a Barcelona. L'operació, en concret, suposarà el desmantellament d'aquesta via –que és la que passa per darrere dels Tinglados del moll de Costa, en paral·lel a la platja de vies de la Part Baixa, fins a empalmar-hi a l'altura de l'estació–, la qual ara només s'utilitza en casos d'emergència, si fallen les sortides principals del complex portuari.

Cessió de la via de Salou

A canvi, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) s'ha compromès a cedir a l'Autoritat Portuària, per a aquest mateix ús, la via paral·lela, que és la de la línia Tarragona-Salou-València, la qual quedarà en desús justament a partir de l'estació quan entri en servei el corredor mediterrani ferroviari per l'interior, en principi es preveia que el 2012, si bé tot indica que tindrà almenys dos anys de retard. Per fer-ho possible, a més, l'Adif haurà de construir un petit bypass a l'altura del Serrallo per empalmar aquesta línia amb la via interna del port.

Responsables del retard

Les converses prèvies a aquest acord, que van segellar els tècnics de l'Adif i de l'APT en una reunió ja fa uns quants mesos, són el que va fer endarrerir un cop més, de retruc, les obres del nou pas subterrani de la plaça dels Carros, tot i que l'APT s'ha volgut desmarcar de qualsevol responsabilitat. I és que, tal com explica el seu president, Josep Anton Burgasé, ells ja havien exposat fa temps a l'Adif, quan va expressar la intenció de suprimir el pas a nivell, que volien mantenir la via d'escapament. A l'hora de la veritat, però, el projecte estatal no la va preveure, ja que va dissenyar un caixó soterrat per sota de totes les vies excepte aquesta, que quedava penjada. La situació, segons Burgasé, va provocar una queixa formal a l'Adif ja a principi del 2009, quan l'APT li va demanar que allargués el caixó perquè sortís a l'altra banda de la via d'emergència. La resposta de l'ens ferroviari va ser la proposta adoptada ara finalment –que usés la línia de València en constatar que d'aquí a poc aquest tram paral·lel quedarà en desús–, si bé la necessitat primer de pactar un acord entre les parts i després de modificar el projecte ha tornat a ajornar l'esperada obra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Instal·len 52 caixes niu per potenciar la reintroducció del xoriguer petit

MOLLET DE PERALADA
administracions

Noves protestes de la Policia Local de Mataró al ple

mataró

Adjudiquen les obres de reparació de la sèquia Monar

GIRONA
societat

Sanció de 900.000 euros a Renfe per l’avaria de Gavà de fa un any que Adif va atribuir a un llamp

barcelona

Fan una estada al Trueta per identificar necessitats clíniques

girona
Infraestructures i serveis

Les obres d’adaptació a l’intercanviador de Verdaguer començaran a la tardor

Barcelona

El paper dels mercats per anar cap a un sistema alimentari sostenible

GIRONA
Medi ambient

Fomenta el reciclatge de l’oli domèstic amb una campanya als centres cívics

Lleida

Enderroquen l’edifici de l’Escola de Vela de Platja d’Aro

PLATJA D’ARO