Infraestructures

Tortosa adverteix que l'Estat ja ha tirat pel dret amb el traçat de la futura A-7

L'alcalde reclama el suport de la Generalitat i de tots els partits per evitar el trinxament de Campredó amb la nova autovia

El Ministeri de Foment ha desestimat les al·legacions que l'Ajuntament de Tortosa, amb altres municipis i centenars de particulars, van presentar a l'estudi informatiu del traçat de la nova autovia de l'interior (A-7). Això és el que va anunciar ahir l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, que va recordar que l'Estat ja va menystenir, l'octubre del 2007, el consens viari que s'havia assolit a les Terres de l'Ebre sobre el traçat de l'A-7 i l'impuls al desdoblament de l'eix de l'Ebre (C-12). En aquest sentit, les al·legacions de Tortosa, que estaven consensuades amb la Generalitat i amb els ajuntaments de l'Aldea i d'Amposta, reclamaven que l'Estat respectés l'acord del territori sobre l'A-7. Per tant, calia que Foment desplacés el traçat mig quilòmetre, per evitar l'afectació directa sobre Campredó, el barri de Font de Quinto i el Raval del Pom. Però dilluns, després d'esperar la contestació de les al·legacions, la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé, i l'alcalde pedani de Campredó, Joan Sanahuja, van corroborar a València quines són les intencions del Ministeri de Foment.

Roigé i Sanahuja van reunir-se amb el cap de la demarcació de Carreteres de València, José Vicente Pedrola, de qui depèn la tramitació de l'estudi de traçat, però no van poder veure l'expedient. Tot i el bon tracte que van rebre, Bel va lamentar ahir que el cap de Carreteres els digués que les al·legacions havien estat rebutjades però que no les contestaran per escrit, sinó que seran resoltes internament i incorporades a l'expedient. De fet, l'Ajuntament només podrà revisar l'expedient del projecte quan s'encarregue la redacció del traçat definitiu. Segons l'alcalde, el responsable de Carreteres va justificar el rebuig a les al·legacions per motius tècnics i mediambientals, però Bel va posar en dubte que dos tècnics de Carreteres de la Generalitat hagin validat la proposta de Foment, així com l'existència d'un hipotètic informe de Cultura que autoritzaria la destrucció de les tombes antropomòrfiques de Campredó. En aquest sentit, l'alcalde va explicar que ja s'havia posat en contacte amb el delegat de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Lluís Salvadó, que li va assegurar que no tenia cap coneixement d'aquest tema.

«Empara del govern»

De fet, Bel va ser contundent i va reclamar «l'empara del govern català», així com la implicació directa de la Generalitat per evitar que l'autovia de l'interior afecte Campredó. «Volem que l'autovia es faci, perquè és una infraestructura estratègica per al territori; però també reclamem que es faci respectant les nostres al·legacions», va dir l'alcalde, conscient que «com més avance la tramitació del projecte, més difícil serà de redreçar». A més, Bel va anunciar que ja ha demanat una reunió amb la subdelegada del govern de l'Estat a Tarragona, Teresa Pallarès, per informar-la de la situació. Per la seua banda, l'alcalde pedani de Campredó va lamentar la «falta de sensibilitat» de l'administració estatal, i va explicar que convocarà el consell assessor del poble per analitzar els fets. Sanahuja va avançar que la mobilització dels veïns de Campredó podria ser «molt forta».

El PSC ataca Ferran Bel

GUSTAU MORENO

L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va anunciar ahir la seua intenció de convocar «tots els diputats i senadors» de la demarcació de Tarragona, per informar-los de la desestimació de les al·legacions sobre l'A-7 i saber quines gestions s'han fet des de cadascuna de les forces polítiques amb representació a Madrid. Per primer cop des que és alcalde, Bel va demanar «ajuda» a la resta de partits per resoldre «aquesta situació injusta»; però la seua crida no va ser del tot ben rebuda pel portaveu del PSC a Tortosa i senador de l'Entesa, Joan Sabaté. Així, Sabaté va reiterar el suport dels socialistes a la demanda dels veïns de Campredó; però va lamentar que Bel no haja informat la junta de portaveus. «Com a senador, també lamento que Bel mai ens haja demanat cap actuació per defensar els interessos de Tortosa, perquè ell sempre s'ho manega tot», va criticar Sabaté. D'altra banda, l'exalcalde tortosí també va recordar que l'Ajuntament va renunciar a un traçat al nord de Campredó, que hauria acostat més l'autovia a la ciutat, per afavorir el consens territorial. Curiosament, Bel també va detallar ahir que una de les respostes de Foment per justificar el seu traçat va ser que l'Ajuntament havia enviat el 2005 aquesta mateixa proposta. «Això no és cap excusa si després va haver-hi una rectificació». va dir Bel.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Tecnologia

Barcelona obre una oficina per recrear memòries amb intel·ligència artificial

Barcelona

15 colles locals participaran al 62è Carroussel Costa Brava

palafrugell

‘Pájaros’ i ‘El fred que crema’ s’imposen al primer festival de cinema

blanes

La polèmica ‘invasió’ de la fórmula 1 a Barcelona

Barcelona

Un gran memorial a cel obert

Portbou
SOCIETAT

Reaccions de tot tipus entre els restauradors per Temps de Flors

girona
ciència

La UB identifica mutacions que causen dos tipus de ceguesa

Barcelona
Societat

Inversió de 620.000 euros per mitigar la calor a Sant Cugat

Sant Cugat del Vallès
MEDI AMBIENT

Viladecans vol doblar el nombre d’arbres urbans en sis anys fins a arribar als 30.000

Viladecans