Noves terminals ferroviàries internes

El projecte de nova línia de mercaderies que prepara Foment parteix del corredor del Mediterrani que ara s'està construint a l'altura de Vila-seca, i no inclou encara la connexió fins aquí des del port de Tarragona, que «s'hauria d'estudiar més endavant», explica Burgasé, que recorda que hi ha diversos corredors possibles.

En tot cas, a banda de la sortida a l'exterior, el port ja disposa a hores d'ara d'una xarxa interna de 35 quilòmetres de vies, que connecten els molls principals, i sobre la qual també hi ha projectes de futur en el pla director ferroviari intern. Així, per exemple, la construcció en marxa de la nova terminal de contenidors fa que el port prevegi la reserva d'un espai entre els molls de Cantàbria i Andalusia per a una nova estació ferroviària específica. Una obra, però, que seria a curt termini, ja que a la llarga la idea és adequar l'actual estació de classificació, situada a la bifurcació entre les línies convencionals de Salou (Tortosa) i Vila-seca (Reus), com a gran terminal de trens del port.

Fer arribar la línia a la ZAL

En el mateix pla, a banda, ja hi ha una altra gran obra interna en marxa, fer arribar el ferrocarril des de l'altura del moll de Cantàbria fins a la futura zona d'activitats logístiques (ZAL), que es desenvoluparà «tan aviat com la situació econòmica ho permeti», segons Burgasé. La idea de moment és que la via travessi fins a l'altra banda del rac de Repsol, que superarà amb un pont per sobre que també serà usat per un vial per a turismes i camions. La idea de l'Autoritat Portuària, de fet, és allargar aquest vial fins a l'extrem de la ZAL, per donar al port una sortida per a vehicles a través del vial lateral previst en el projecte del govern de conversió en autovia de la Rambla del Mar, la carretera de Vila-seca a la Pineda.

Repsol està ara mateix en la fase de desviament i desmantellament dels serveis afectats per les obres de la línia interna, així com de redacció dels projectes dels serveis afectats pendents, com ara l'aparcament. A més, sempre en coordinació amb els serveis tècnics de la companyia, el port està acabant els treballs d'instal·lació provisional de tanques al costat del port, per independitzar les obres de la zona restringida d'operacions del pantalà. En paral·lel, continua l'execució dels terraplens, tant a la zona més pròxima a Vila-seca com a la banda del port.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.