La demanda creix en funció del temps de recorregut

L'estudi també preveu la durada dels trajectes entre cadascun dels pobles que tindrien estació del tramvia, tenint en compte les parades principals als municipis on n'hi hagi més d'una. Tenint en compte el temps del recorregut, s'han fet estimacions sobre la base d'una comparació amb el que es trigaria a fer el mateix trajecte amb cotxe, comptant-hi també, en el cas de Girona, el temps addicional de recerca d'aparcament, o les congestions que s'hi originen, sobretot en les hores punta. En funció de tots aquests paràmetres, i tenint també en compte les diferències entre dies feiners i festius, s'ha conclòs que en els casos en què el temps de recorregut amb tramvia fos igual o inferior que el que es triga amb cotxe, el tramvia podria captar un 70% de la demanda. Si el temps fos un 25% superior, captaria un 50% de la demanda i, si el temps del trajecte durés entre un 25 i un 50% més que amb cotxe, utilitzarien el tramvia un 25% dels usuaris de la ruta. En casos en què hi hagués més diferència de temps encara, el percentatge disminuiria fins només un 10% dels viatgers potencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.