Els autocars Hife, els primers de Catalunya que ofereixen internet sense fils gratuït als viatgers

El servei ja està disponible en els trajectes entre les Terres de l'Ebre i Barcelona

«En les enquestes periòdiques que fem als usuaris, un dels suggeriments que ens feien molts d'ells, sobretot estudiants, és que hi hagués connexió a internet.» Tal com explica José María Chavarría, gerent de l'empresa d'autocars Hife, així és com va sorgir la idea d'oferir internet sense fils als autocars de la companyia que fan el trajecte entre les Terres de l'Ebre i Barcelona. El primer entrebanc amb què es van trobar, però, va ser el de contactar amb una companyia que pogués oferir el servei. «D'empresa de transports catalana que ho ofereixi, no n'hi ha cap més, i en l'àmbit nacional tampoc n'hi ha gaires, és un servei bastant nou», va explicar el gerent. Per això, un cop contractat l'operador de telefonia, el següent pas va ser comprovar que en tot moment hi hagués prou cobertura i no hi hagués talls en la connexió. El servei, doncs, es va posar en marxa en període de proves i es va comprovar que hi hagués cobertura a tot l'autocar i durant tot el trajecte.

Després de dos mesos de prova, només en algunes expedicions, i coincidint amb el primer de març, es va posar en marxa el servei de manera definitiva. Chavarría va explicar que l'acceptació durant el període de proves va ser prou bona, i que els conductors dels autocars van comprovar que els passatgers «treien el portàtil o altres aparells per connectar-se a la xarxa».

Ara que ja fa una setmana que està en marxa de manera definitiva, l'acceptació i la valoració que en fa el gerent és molt positiva. Tot i això, Chavarría calcula que deixaran passar un període de set o vuit mesos per fer-ne un balanç, i segons els resultats, es podria ampliar el servei a altres línies. «És un servei gratuït per als passatgers però que té un cost per a l'empresa, per això ens hem d'assegurar que tingui acceptació», va manifestar el gerent. No obstant això, durant la primera setmana ja hi hagut algun usuari que ha reclamat que el servei s'estengui a altres línies. «Una treballadora de la taquilla ens va explicar que una usuària volia presentar una reclamació perquè no entenia com és que la línia que va cap a València no ofereix aquest servei», va comentar Chavarría.

Un servei atractiu

Fins ara, la gent opina que el servei és molt atractiu, i segons el gerent «sempre hi ha tres o quatre persones en cada expedició que el demanen», tot i que esperen que la demanada augmenti amb el temps, ja que encara hi ha molta gent que ho desconeix. Un cop dins de l'autocar, els usuaris només han de preguntar al conductor quina és la paraula clau per connectar-se a la xarxa. Chavarría va declarar que amb aquest nou al·licient esperen impulsar el transport públic, ja que a la seva empresa també fomenten els abonaments que proporcionen descomptes al bitllet: «Si a això hi sumes la connexió a internet, és una bona oferta», assegura Chavarría, «sobretot en època de crisi».

Aprofitar el temps

A.P.

Segons el gerent de l'empresa d'autocars, José María Chavarría, la majoria d'usuaris que reclamaven i que ara utilitzen aquest servei són estudiants, però també hi ha persones que volen aprofitar d'alguna manera les dues hores de viatge. «Alguns hi treballen com si fos una oficina», va assegurar Chavarría. En aquest sentit, el gerent d'Hife va afirmar que tots els usuaris que han fet ús del servei durant el període de proves «s'han mostrat molt contents amb el servei, i cada vegada hem vist més moviment pels autocars».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.