L'aeroport de Girona gairebé multiplica per deu el de Reus en nombre de passatgers en el primer trimestre

Ryanair gairebé té el monopoli de vols comercials tant a Girona com a Reus, però és obvi que, des del primer moment –i malgrat els esforços de les administracions per igualar-ne el tracte–, la companyia atorga una importància estratègica molt més alta a l'aeroport de la Costa Brava que no pas al de la Costa Daurada, ja des que hi va començar a operar a final del 2002. Les xifres de passatgers en l'un i l'altre, en aquest sentit, salten a la vista. L'aeroport de les comarques gironines –des d'on aquest estiu tindrà ni més ni menys que 63 destinacions, més del doble que des de Reus– va tancar el 2009 amb una xifra de gairebé 5,3 milions de passatgers –a Barcelona en van ser 27 milions–, tres vegades més que els 1,7 de les instal·lacions del Camp de Tarragona, malgrat que aquestes van ser les que van créixer més de tot l'Estat. Si s'analitzen les xifres del primer trimestre del 2010 –quan l'oferta de vols és menys estacional, i per tant més estable– la diferència entre tots dos encara s'amplia molt més: Girona ja ha tingut 938.000 passatgers, pels escassos 106.000 de Reus (a Barcelona n'han estat prop de 6 milions). Només al gener, per un hi passarien gairebé 300.000 passatgers, i per l'altre, uns 30.000.

«Hi ha una situació geogràfica que marca la diferència, ja que volar a Reus té majors costos econòmics que a Girona, on el mercat de Barcelona és fins ara l'aposta clara de Ryanair, ja que està en una situació fabulosa respecte a la ciutat i alhora és més proper a Europa», justifica el director de l'aeroport de Reus, Vicent Pallarès, que per això mateix creu que «Girona ha d'estar més preocupada que Reus perquè Ryanair vagi al Prat». Segons ell, així, no és correcte comparar-los tots dos, i aposta per una recepta pròpia: «Aquí tenim un producte prou potent, la Costa Daurada, i l'hem de treballar com a destinació.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Infraestructures i Serveis

La millora de la C-37 entre Valls i Pont d’Armentera, aquesta tardor

Valls
Infraestructures i serveis

Nou itinerari per a vianants i ciclistes entre Manresa i Santpedor

Manresa
SOCIETAT

Terrassa col·labora amb projectes d’ajuda a Sudan, Haití, el Marroc i Palestina

Terrassa
Regne Unit

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES