Tarragona duplicarà l'espai per a cursos de formació amb el que ara ocupa El Corte Inglés a Lletres

El dèficit d'espai que té actualment el servei municipal d'ocupació de Tarragona quedarà resolt durant el segon semestre de l'any, un cop recuperarà els quasi 1.000 m² que ha habilitat El Corte Inglés a la tercera planta de l'edifici de Lletres per formar els seus futurs treballadors. Ara mateix, l'àrea de l'Ajuntament destinada a la formació tan sols disposa de tres aules per donar classes: una que es destina al programa Sefed –en què s'aprenen oficis i que està situada a l'hotel d'entitats– i dues més a l'edifici del viver d'empreses, a la plaça de Sant Joan. Tot i que també es fan cursos als centres cívics, des del consistori ja es treballava amb previsió, i per això, ja s'havia pensat en la tercera planta de l'edifici de Lletres, que està cedida a El Corte Inglés. «Nosaltres encara no l'havíem de fer servir i ells en necessitaven un, però d'aquí a sis mesos tornarà ser del servei municipal d'ocupació», va explicar la regidora d'Empreses i d'Ocupació, Lola Herrera, que va reconèixer que ara mateix no tenen «espais massa dignes». D'aquesta manera, es passarà dels prop de 800 metres quadrats als quasi 2.000, tot i que el guany significatiu serà en aules, ja que n'hi haurà 16, i a més, amb les instal·lacions reformades i remodelades a punt per ser utilitzades.

Tarragona Impulsa

Aquest avenç també servirà per bastir el programa Tarragona impulsa, destinat no només a la formació i a l'ocupació, sinó també a l'emprenedoria i al suport a les petites i a les mitjanes empreses, i que es complementarà amb dues plantes més en una de les naus del complex de la Tabacalera. Un cop tot això esdevingui una realitat, tots els despatxos que hi ha a l'edifici del viver d'empreses es llogaran a empresaris joves.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.