Urbanisme

El pàrquing convencional podria obrir coincidint amb les pròximes eleccions

L'obra encara no s'ha adjudicat i el termini d'execució mínim és de catorze mesos

A més de mala gestió i ineficiència que s'arrossega, un altre sinònim que porta inherent l'aparcament de la plaça de l'Escorxador és l'endarreriment, el misteri i la informació que només se subministra en comptagotes. El termini d'execució previst per fer el pàrquing convencional és d'uns 14 mesos i, tenint en compte que el projecte no s'ha presentat ni s'ha obert cap concurs, la inauguració del nou Jaume I serà segur l'any que ve, just quan hi tornarà a haver eleccions municipals. En qualsevol cas, la regidora Lola Herrera es va comprometre a començar les obres enguany.

On és el projecte?

A l'agost de 2008, quan es va anunciar que es descartava fer un pàrquing intel·ligent i que s'apostaria per un de convencional per a 350 vehicles –la meitat dels que preveia el robotitzat d'Alem–, l'Ajuntament va assegurar que el nou equipament obriria al cap de dos anys –enguany– i que, per no perdre temps, l'AMT s'encarregaria de fer el projecte que els adjudicataris de l'obra haurien d'acceptar. La presidenta d'Aparcaments Municipals de Tarragona, Lola Herrera, però, va afirmar: «El projecte encara no el podem encarregar formalment perquè abans hem de convocar un concurs de projectes.»

Pendents d'un informe jurídic extern.

Herrera va aclarir que «el problema no és el projecte», sinó que «es tingui llum verd en la qüestió legal». En aquest aspecte, va explicar que l'Ajuntament està esperant un informe jurídic extern, que farà que s'actuï d'una manera o d'una altra. En funció del que s'estableixi en aquest informe, el consistori podria tenir permís per retirar tota la ferralla que hi ha dins del pàrquing i vendre-la; o, per contra, que l'hagi de retirar igualment, però guardant-la per imperatiu legal.

Encara hi ha litigi amb Alem?

Segons la regidora responsable dels aparcaments municipals, la resposta és clara: «Ja no n'hi ha perquè s'ha recuperat la concessió i això ja pertany a l'Ajuntament de Tarragona.» Herrera, però, va matisar que, com que Alem té un concurs de creditors, tot el que hi ha dins del forat de la plaça de l'Escorxador encara constitueix un «actiu». D'altra banda, el gerent i cap visible de l'empresa enginyera madrilenya, Rafael León, va morir l'any passat a causa d'una malaltia.

Per sota de la muralla, de moment, descartat.

A final d'any, l'Ajuntament va anunciar que, de moment, descartava l'accés al pàrquing per sota de la muralla «perquè ho trobava massa arriscat», encara que el projecte el deixarà a punt per si calgués fer-ho en el futur. Lola Herrera va ser taxativa, tot assegurant que «el que cal és fer un pàrquing ràpid i tot el que no es faci en aquesta línia serà una equivocació. És de sentit comú».

Els problemes d'aparcament continuen.

Els veïns de la Part Alta continuen demanant alternatives mentre no s'obri l'equipament convencional, encara que, ara mateix, el consistori no en té cap damunt la taula. L'única actuació que podria solucionar la falta d'aparcaments és l'ampliació del pàrquing Torroja –passaria de les 130 places actuals a més de 500–, però està quasi descartada perquè s'hauria d'edificar en zona verda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.