El govern inicia finalment les obres de millora a la C-51 entre Valls i Albinyana

Adjudicades al setembre del 2008, han començat per les variants d'Alió i Rodonyà per no afectar el trànsit

Operaris de les adjudicatàries Acciona i Proinosa van començar ara fa un mes i mig els treballs previs de desbrossament en sòl agrari i forestal, topografia i marca del traçat de la renovada carretera al terme d'Alió, poble on es construirà una variant per l'est de 2,5 quilòmetres. En els darrers dies, la maquinària s'ha traslladat uns quilòmetres més enllà, a Rodonyà, on també s'han tallat alguns arbres i ja comença a ser visible el traçat de la futura variant, de dos quilòmetres. Fonts del Departament de Política Territorial indicaven que el criteri general serà precisament començar els treballs pels trams que discorren fora del traçat actual, per minimitzar-hi les afectacions en el trànsit.

Tres anys d'obres

La resta de la planificació i el calendari encara s'estan concretant, ja que el termini del projecte és llarg, de 36 mesos, amb la qual cosa no es preveu que s'acabi fins al febrer del 2013. El tram en què s'actua, de fet, també és llarg, de 22 quilòmetres, entre la rotonda de connexió amb la C-37 i l'N-240 a Valls, i l'accés a Albinyana per la TV-2043. En total, l'obra comportarà una inversió d'uns 51,7 milions, gairebé 20 menys que els més de 70 en què s'havia taxat en la licitació, al maig del 2008, i set més que els prop de 45 de l'adjudicació, després que s'hi hagin introduït a posteriori, en la mesura que ha estat possible tècnicament, alguns canvis i ajustos de traçat demanats per alguns ajuntaments afectats, fet que ha endarrerit ben bé un any l'inici previst dels treballs. L'obra permetrà ampliar la carretera i millorar-ne revolts i cruïlles en vuit municipis (Valls, Puigpelat, Alió, Bràfim, Vila-rodona, Rodonyà, la Bisbal del Penedès i Albinyana).

Tercer carril al coll

En molts trams, de fet, caldrà crear petites variants de traçat respecte de l'actual C-51, sobretot al coll de la Rubiola i Santa Cristina, un tram ara molt sinuós i perillós. Aquí és previst construir-hi un tercer carril de pujada per a vehicles lents, de 3,7 quilòmetres, igual que es farà en un altre tram d'1,5 quilòmetres, en sentit Vendrell, al terme de Vila-rodona. Al coll hi va també un viaducte de 116 metres, a banda d'un altre de 136 metres que creuarà una riera prop de la cruïlla amb la T-240 a la Bisbal. Al trajecte, també, s'hi han previst onze enllaços amb altres vies, a les urbanitzacions de la Bisbal, a Masllorenç, a la carretera de Vila-rodona i Bràfim i a l'accés a l'AP-2. Un cop acabades les obres, la via tindrà dos carrils de 3,5 metres cadascun, amb vorals d'1,5 metres i cunetes d'encara 1,5 més a banda i banda.

Variants pendents

Resten pendents dues variants que al seu dia es van eliminar d'un projecte inicial més ambiciós, que preveia invertir més de 100 milions en 25,5 quilòmetres de via. Una és a Vilardida, on es van trobar restes arqueològiques que es volien estudiar. L'altra és a la Papiola, la urbanització que queda abans del Vendrell, on a l'abril del 2008 va sortir a exposició pública un nou projecte de traçat, del qual ara s'està completant l'estudi ambiental.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Quatre municipis del Vallès comencen a pagar una nova taxa comarcal de residus

Sabadell
SALUT

Formen els professionals sanitaris sobre identitat de gènere

GIRONA
societat

Uns 500.000 vehicles sortiran de l’àrea de Barcelona per la Segona Pasqua

BARCELONA

Vilafant i el SOC treballen per pal·liar l’increment de baixes a l’Ajuntament

vilafant
Societat

Investiguen possibles irregularitats en la gestió del torn d’ofici

Sabadell
patrimoni

Comencen les obres de recuperació del Pont dels Calderons

REUS
SOCIETAT

Campanya de donació de sang per Temps de Flors

girona
comerç

La Boqueria, millor mercat del món

Barcelona
LA JONQUERA

El TSJC admet a tràmit un contenciós que vol aturar el parc eòlic Galatea

LA JONQUERA