L'Estat ja ha encarregat l'estudi per completar el tercer carril de l'AP-7 entre la Jonquera i la frontera

Acesa posa el 2012 com a data i vol sincronia amb la part de la Catalunya del Nord

Encara no fa ni un mes que ASF, la concessionària d'autopistes del sud de França, va anunciar obres per ampliar de dos a tres carrils per sentit l'autopista A-9 a la Catalunya del Nord. El tram entre el Voló i la duana es deixava per al final, i encara no tenia data definida. A més, Acesa deia que per ara no tenia previst fer el mateix en el tram entre l'accés a la Jonquera i la duana, en sentit sud, que és el que es manté amb dos carrils.

El director general d'Acesa, Josep Lluís Giménez, ha anunciat ara que el Ministeri de Foment ja ha encarregat a una enginyeria que redacti un estudi de traçat per a aquest tram. «Espero que el 2011 ja pugui ser un projecte definit, i així estaríem en condicions de posar-lo a licitació i construir-lo», ha explicat Giménez, que ha assenyalat que si es complissin aquestes dates Acesa podria fer l'obra el 2012, negociant una millora del conveni entre les dues parts. «A nosaltres ens interessa el corredor i, per tant, coordinar-nos amb la concessionària francesa, que potser ho tenien planejat per a més tard, però crec que ara també pensen en el 2012 i potser al final confluirem», ha dit el director general d'Acesa. També ha apostat per tenir-ho tot a punt per quan les obres a la Catalunya del Nord es vagin acostant a la frontera. ASF va dir que primer faria els tres carrils de circumval·lació a Perpinyà, amb la previsió d'acabar les obres el 2013.

Es podrien tornar a aixecar barreres

D'altra banda, les negociacions entre Acesa i el comitè d'empresa van acabar sense acord, després d'una reunió de 18 hores entre dimarts i dimecres. Tot i que s'havien acostat molt les posicions, CCOO va afirmar que l'empresa havia introduït nous obstacles i que exigia desconvocar la vaga prevista durant l'operació tornada, diumenge i dilluns que ve. Acesa, per la seva banda, va insistir a qualificar d'«immobilistes» els sindicats. D'aquesta manera, i si no hi ha una nova trobada per desencallar les negociacions, el comitè mantindrà la convocatòria de vaga, i si bé l'empresa ha dit que fins diumenge no decidirà si repeteix l'aixecament de barreres perquè la vaga no afecti els conductors, és molt probable que sigui així. Això es donaria diumenge de sis a nou del vespre i de deu a una de la nit, i dilluns de deu a una del matí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.