La Gonzalo Anaya qüestiona l'«autoritat de poder» dins l'aula

Demana que l'esborrany de llei d'autoritat del professorat s'eleve al Consell Escolar Valencià

En resposta a l'esborrany del projecte de llei que atorgarà condició d'autoritat pública al professorat, la Confederació Gonzalo Anaya ha emés un comunicat en què els representants de les AMPA adverteixen que «no s'ha de confondre l'autoritat que concedeix el prestigi amb l'autoritat de poder dins de l'aula» i afirmen que «la presumpció de veracitat no té un valor absolut».

En opinió de la Confederació Gonzalo Anaya « l'única autoritat apta per a l'ensenyança i l'educació és la que concedeix el prestigi, el reconeixement i la dedicació dels docents i dels pares que s'esforcen, dia a dia, a fer entendre els xiquets i joves que hi ha unes normes i unes obligacions que s'han de complir». Per això considera que el concepte d'autoritat, «entès com a potestat, no millorarà per a res la convivència en els centres ni la resolució de conflictes entre professors, alumnes i pares o tutors».

A més, l'organització nega que el concepte de presumpció de veracitat «compte amb tots els límits que els procediments judicials exigeixen per a altres funcionaris com a policies, metges, o inspectors d'hisenda.» No obstant això, la confederació espera que l'esborrany s'eleve als òrgans de participació de la comunitat educativa, com és el Consell Escolar Valencià, per a la seua consideració.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.