Educació

educació

Adriana Menacho, premi CRACS 2023 amb un treball sobre el marxisme

Vint-i-cinc estudiants de segon de Batxillerat han estat els finalistes de la 11a edició del Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS),

Vint-i-cinc estudiants de 2n de Batxillerat han estat els finalistes de la 11a edició del Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS), aquest dimecres dia 22 de març, a la Facultat de Dret de la Universitat de Girona (UdG). Cadascú ha compartit els resultats del treball de recerca davant d’un tribunal d’experts, que ha decidit atorgar el premi CRACS 2023 a Adriana Menacho Morera de la Vall (La Salle Girona) pel seu treball “Marx, avui. Lectura d’El Capital en una societat líquida”.

Menacho ha fet una lectura aprofundida i crítica de les principals obres de la teoria marxista i ha elaborat i produït un manifest comunista actualitzat a la societat catalana d’avui.

Al llarg d’aquests onze anys, més de 400 estudiants han presentat els seus treballs. D’aquests, 250 han estat seleccionats per exposar la seva recerca al congrés. S’han repartit més de 40.000 euros en descomptes de matrícula a la Universitat de Girona. S’hi ha presentat 98 pòsters i 201 vídeos, que es poden veure al canal de YouTube de la UdG i que acumulen 400.000 visualitzacions.

El jurat ha estat format pels investigadors i investigadores de diferents àmbits de recerca de la UdG, Sílvia Simon, Inès Ferrer, Sadurní Martí, Sara Pagans i Pere Soler; la coordinadora de participació del Consell d’Estudiants de la UdG, Judith Tortajada; la representant de l’Escola Universitària de les Arts ERAM, Laura Mercadé; i Gràcia Compta, en nom del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Premi a la millor recerca de l’ambit científic: “A la recerca de la constant de Hubble” – Elisa Ainaud Fondeveila – INS Alella; premi a la millora recerca en l’àmbit humanistic: “Anàlisi de la banda sonora d’El Senyor dels Anells” – Mar Miralles Vidal – INS Santiago Sobrqués i Vidal (Girona); premi a la millor recerca de l’àmbit de la Salut : “La pell com a òrgan clau en la cosmètica” – Sara El Khateb Khazari – INS Vallvera (Salt); premi a la millor recerca de l’àmbit social: “Ideas and inspiration to create music” – Aina Donate Miravitlles – INS Sant Elm (Sant Feliu de Guíxols): premi a la millor recerca de l’àmbit tecnològic: “Imaginem una vida a l’espai. Arquitectura espacial” – Paula Solés Bonet – INS La Bisbal (La Bisbal d’Empordà); premi a la millor recerca en perspectiva de gènere: “FemCardio: Simptomatologia en dones amb cardiopatia isquèmica” – Maria Baldoví Pérez – INS Vilamajor (Sant Pere de Vilamajor); premi Compromís social: “Disseny i construcció d’una mà biònica” – Eloi Fernández Cano – INS de Celrà; premi a l’emprenedoria: “Balla’m un llibre. Representació ballada de la novel·la d’Anna Frank ” – Clàudia Rovira Soler – INS Josep Brugulat (Banyoles); premi al video més creatiu: “Fauna i flora auxiliar: la importància d’un hort viu” – Roger Vallès Gispert – INS de Cassà de la Selva; premi del públic: “Skylimit Mission” – Roger Raset Taulé – FEDAC Sant Narcís (Girona); premi a la millor defensa : “Estudi i construcció d’un telescopi” – Tània Sabarí Casademont – INS La Bisbal (La Bisbal d’Empordà); Menció especial al centre educatiu amb més treballs seleccionats pel Congrés: INS la Bisbal d’Empordà.

Per a Sílvia Simon, “el congrés CRACS ha esdevingut un referent en la recerca preuniversitària”. “Cada vegada més, la comunicació i divulgació dels resultats d’una recerca van prenent importància i, això, també queda reflectit en els treballs de l’estudiantat”, afegeix la delegada. Simon conclou que el jovent “no només fa una molt bona recerca sinó que, a més, la transmet de manera immillorable a la societat, tal com es pot veure en els vídeos que han enregistrat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.